KATASTROFLÄGE - ÖVERSVÄMNING I MIN LÄGENHET

Jag vet egentligen inte vad jag ska ta mig till.
 
Någon sa till mig: Du kan inte göra ett endaste dugg, du kan bara sätta dig ner i soffan och ta det lugnt. Men det var något som jag absolut inte gjorde när det hände, när det formligen bara forsade in vatten från mitt innertak i köket, på två helt skilda ställen dessutom och i vardagsrummet längs väggen och flera meter fönster inklusive balkongdörren.
 
Som om det inte var nog så rann det in vatten även i min dotters och min sons rum längst taket ovanför fönsterna och även i min 10 meter långa hall, vid ytterdörren och från köket. Strömmen gick i lampan (som satt ovanför min ytterdörr på utsidan av lägenheten) pga allt vatten som forsade ner. Det var alltså ett rent helvete i torsdags den 25 juni vid 22.30-tiden då allt började, vid 02.0-tiden på natten åkte räddningstjänsten och Ocab härifrån. Klockan 03.00 satt jag och min 17-åriga dotter skräckslagna och försökte samla oss och ta en kopp tea.
 
Vi har nu en stor maskin (en luftpump) placerad ute i köket med långa slangar i plast som transporterar ut luft och suger åt sig fukt som den tömmer allt efterhand. Det brummar och susar och vibrerar. Det är ALDRIG tyst. Min hjärna håller på att gå sönder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
INTE EN ENDA från mitt hyresbolag MKB - Malmö Kommunala Bostadsbolag har hört av sig till mig. Idag är det 6 dagar sedan det hände. På natten innan Ocab lämnade oss mitt i kaoset sa de till oss: - Det kommer folk från MKB och Ocab imorgon som ska göra mätningar och kolla skadorna på lägenheten. - Kom inte klockan 06 på morgonen bara så vi får sova ut något, sa jag och försökte skoja till det.
 
Tyvärr blev det ingen sömn för mig alls, jag kunde inte ens gå och lägga mig. Var vaken hela natten och försökte plocka undan allt så det inte blev mer förstört m.m Jag var helt slut på morgonen. Jag kan skriva om själv händelsen senare...har ingen ork bara just nu.
 
Det kom ALDRIG någon till mig i fredags, ingen ringde mig eller kom från MKB eller Ocab!! Jag satt hemma och väntade snällt hela dagen och sen blev jag både besviken och förbannad. Så nonchalant och oansvarligt! Fy! Jag ringde själv och sökte vår vaktmästare som förhoppningsvis visste något om det som skett. Det gick inte att nå honom på telefon, när jag ringde tutade det bara upptaget och efter ett tag gick en röst in och sa att han var på plats igen efter kl. 10.00. Jag ringde 10.10, men då var det telefonsvarare på och jag lämnade ett meddelande och han ringde upp mig. Samtidigt stod han utanför dörren när han ringde. Jo, han visste vad som hänt, men han gick inte ens in i lägenheten och kollade hur det såg ut hos mig. Han verkade totalt likgiltig och sa att det bara var att avvakta. Jag behövde inte kontakta mitt försäkringsbolag enligt honom, det fanns det ingen anledning till. Men Ocab sa till mig att jag skulle ringa mitt försäkringsbolag direkt på morgonen efter det hemska. Ok, men vem ska man tro på här? MKB eller Ocab. Jag väljer att tro på Ocab här, de sysslar med sånt här i yrket till vardags, de om någon borde veta hur man går tillväga.
 
Jag mår fan inte bra - jag mår rent ut sagt för jävligt!! Helvetes jävla skit - varför var det tvunget att det skulle hända PRECIS NU????!  
 
Kan säga att jag är HELT ENSAM om att fixa allt detta nu...jag ORKAR INTE, jag VILL INTE, jag KAN INTE!!
 
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!
Brandkåren - Försäkringsbolag - Inga krafter - MKB - Ocab - Olustigt - Räddningsmanskap - Räddningstjänsten - brustet varmvattensrör - luftpump - lämnad till Ödet - olycka - pump - tar inte sitt ansvar - vattenläckage - vvs - Översvämning