HEJ HEJ, HEMSKT MYCKET HEJ

 
Jag fick ett gulligt vykort från min syster Maggan för några veckor sedan. Som svar på ett som jag skickade i början på året. Ja, det är inte ofta man skriver brev eller skickar vykort numera...jag trodde aldrig att jag skulle vara den som slutade upp med såna trevligheter. Men det känns som om det nya samhället vi lever i mer och mer går ifrån att ha kontakt förutom att skicka sms. Himla trist utveckling! För vem blir inte glad av ett brev eller två? Och ett vykort sedan...speciellt utvalt till just dig...att någon har bemödat sig att gå och köpa, leta upp rätt kort och fixat frimärke och sedan skrivit några rader...visst värmer det ens hjärta? Sånt uppskattar jag iallafall, jag kan ju inte tala för alla, men jag tror nog att folk gillar att bli ihågkomna och få annat än räkningar i sin brevlåda.
 
Jag hade kanske inte valt ett vykort med grisar på och skickat till någon, men nu vet jag ju att syrran älskar grisar och hon är en sån där som har en gigantisk samling grisar hemma i glasskåp m.m. Tidigare var det tomtar, men de senaste tio åren har det varit grisar i alla dess former och utseenden.
Maggan - Margareta - Vykort - hej hej hemskt mycket hej - syster