SISTA GÅNGEN MED LÅNEMASKIN

Strax före jul gick min Nespresso-maskin sönder - IGEN!!! Den knycklade ihop alla kapslar som jag stoppa in och ut kom inget kaffe alls... Inte NU IGEN!! Det här var den andra gången som det hände.Jag hade dessutom inköpt en massa goda Nespresso-kapslar som skulle räcka över både jul, nyår och Trettondagshelgen.
Men icke sa Nicke!!
 
 
Nu är det ju så att Nespresso har en väldigt god serviceanda och skickar därför alltid en lånemaskin medan din egen far iväg på lagning - helt fantastiskt! Man kan ju ingenting annat än att gilla dem!
 
Nu har vi lärt oss alla att ENDAST använda lungo-kapslar (endast original Nespresso-kapslar) till lungoknappen och inte använda espresso-kapslarna till Lungoknappen - detta gäller ENDAST för alla Nespressos kapselmaskiner som bara har 2 knappar att trycka på i kaffeval.
 
För de större maskinerna som har inbyggd mjölkskummare, typ Nespresso +Lattissima som har hela fyra knappar av valmöjliheter, kan man använda olika kapslar till vilken av de fyra knapparna. Jag tycker mig ha LUSLÄST instruktionerna för min maskin, men inte någonstans står denna information att uppbringa. 
 
 
Nespresso - kapselmaskiner - lånemaskin