EN TÖRST AV KÄRLEK

Jag lyssnar inte längre på fagra löften, litar inte längre på någon...
Inte på dig som ger dubbla budskap, man kan inte både ha kakan
och samtidigt äta upp den...livet funkar inte så.
 
Jag har fått uppleva att
alltför många har gått bakom ryggen på mig
och varit fega och "stabbed me in the back" over and over again...
 
Men nu lyssnar jag inte längre på de som är sockersöta i mun och som stryker
mig medhårs. Jag lämnar inte längre ut mina innersta tankar och
blottar min själ inför falska och elaka människor som endast är ute efter att skada
och sprida ondska och lura och föra en bakom ljuset.
Jag ska aldrig låta någon få suga åt sig min livsenergi för att de inte har någon själv.
Låt aldrig någon annan bada i ditt eget ljus. NEVER EVER AGAIN...
 
De som ska få sola sig i mitt ljus är de som låter kärlek och sanning bo i sitt bröst. Vi ska dela med oss av vårt ljus. Vi ska sprida det vidare med glädje och kärlek. Jag ska vårda kärleken ömt och kärleksfullt. Kärleken till livet och kärleken till mänskligheten. Och kärleken till sanningen - det är bara den som räknas i framtiden. Allt annat kommer att försvinna och raderas...
 
Kvar på vår Jord kommer bara renheten finnas kvar, likt den som kan hittas i en gnistrande diamant.
 
Så många fina människor som kommit in i mitt liv på så kort tid...ni värmer min dag...
 
Jag är en väldigt frusen människa och behöver mycket värme...
och jag håller just nu på att tina upp, men fryser fortfarande.
Det är kallt,men jag ser äntligen ljuset där borta i tunneln...
 
 
 
 
BACKSTABBER - fagra löften - falskhet - framtiden - frusen - giftiga ord - kärlek - likasinnade - lita på - mata mig - nya vänner - radera - sanningen - sockersött - sola sig i mitt ljus - starkare - värm mig