MELODIFESTIVALEN FICK MIG I TÅRAR

Ja, då var första deltävlingen av Melodifestivalen över... Jag började gråta mitt i låten "Bröder" som Linus Svenning sjöng, ja så känslig är jag minsann. Tankarna gick till Fredrik som dog för några veckor sedan. Endast 29 år gammal. Hemskt! Ja, livet kan vara bra orättvist ibland. Fredrik var min äldsta dotter Lee´s bonus-storebror. Jag har bara träffat honom någon gång när han var mindre, men jag blev lika ledsen och gråtfärdig när jag hörde om hans plötsliga död. 
Så tänk på det varje gång som du skiljs från någon att det kanske är sista gången...man vet ju aldrig. 
 
Nej, men oj, vad negativ jag låter eller hur? Ja, min dotter Lee skrev det till mig ikväll på Facebook. - Mamma, varför fokuserar du på negativa saker och inte på positiva? Delvis har hon rätt, men min uppgift i livet är att sätta stopp för orättvisor och annat i Världen. Hennes är att glädja folk och festa och ha det bra. Glida på ett bananskal ungefär.
Så har inte mitt liv varit iallafall. Tvärtom. Jag har alltid fått kämpa för att överleva. Ja, så känns det iallafall...
 
Jag kan inte bara dra så fort galoscherna inte passar, jag stannar och kämpar och lämnar ingenting åt slumpen. Jag vill alltid göra rätt för mig och inte trampa någon på tårna. Jag skövlar inga skogar för att nå mitt mål, jag småskrattar och lullar på i all min hast för att komma dit jag vill. Än har jag inte kommit fram och det är inte säkert att jag gör det heller innan jag lämnar detta jordeliv. Som sagt så vet man aldrig vad livet har i beredskap för en runt hörnet...
 
Ps! Jag röstade på Linus Svennings låt...jag som ALDRIG brukar ringa och rösta på sånt här... jag kände bara att han förtjänade en chans för det var en så stark låt. Den berörde på djupet... Jag tror nog att alla som har mist någon kände något för denna låt och att antingen lät man bli att lyssna på den för att inte röra upp ens känslor och sår i hjärtat eller så LYSSNADE man och kände!!!
 
And I did!
 
Här kommer en fin tolkning av "Halleluja" med Linus Svenning
 
Bröder - Fredrik - Linus Svenning - Malmö - Melodifestivalen 2014 - Negativ - bananskal - bonusbror - fokusera - galoscher - i tårar - känslor - lyssnade - mål i livet - plötslig död - positiv - rörd på djupet - röstade