STRANDNYPON - DETTA BLEV MIN RÄDDNING!

Jag har knappt kunnat gå, har haft sådana smärtor i mina knän och ben. Det har bara blivit värre och värre för varje dag. Jag har inte haft problem med mitt vänstra ben tidigare, endast mitt högra, men ända sedan jag hjälpte min syster att flytta i september förra året (2012) så sa det pang i benet. Någonting hände då, vet ej vad, men det var det vänstra som började krångla. Jag kunde inte gå på 3 dagar efter flytten och sen dess så brukade det svullna upp emelllanåt, får blodödem nere vid ankeln och ner på insidan av foten / hälen och enorma smärtor. Jag ser helt vanlig ut. Det syns inte att jag har ont utanpå och därför förstår ingen att jag har så ont. Inte ens mina barn. Jag ska väl inte behöva ha gips, bandage eller kryckor för att någon ska förstå?
 
Och så var det EN sak: Jag AVSKYR smärta!!!
 
Jag har tidigare läst om att det finns ett hälsokostmedel framtaget av nypon som sägs göra underverk med utslitna leder i kroppen. Jag har bara inte tänkt så långt att jag skulle testa det. Nu har jag blivit tvungen. Får man ingen hjälp från sjukvården får man söka den själv, googla och forska och experimentera på egen hand. Det brukar bli bra. Jag gillar ju inte traditionella kemiskt framställda mediciner, det ska mycket till om jag ska ta någon.Det är såna biverkningar på allt skit som de stoppar i dagens mediciner, oftast gör de mer skada än nytta. Men jag är dock glad att de finns i extrema fall då trauma, olyckor och hemska sjukdomar inträffar. Då är det bara att välja döden eller ta medicinen. Nu är det inte fullt så drastiskt i mitt fall, men det är nog så himla jobbigt i mitt liv just nu.
 
Jag kan inte minnas en enda dag i mitt liv så jag varit HELT SMÄRTFRI. Det måste ha varit när jag var barn, för jag minns inte en enda dag i mitt vuxna liv då jag inte haft någon form av smärta i denna eländiga kroppp. Varför ska det behöva vara så? Kan det bero på att jag är fylld med kvicksilver i kroppen? Om en så liten mångd kvicksilver som några millimeter av min lillfingernagel skulle kunna slå ut allt levande i en stor sjö så är det svårt att förstå att tandläkarna i Sverige stoppade detta nervgift i våra tänder och låter det sitta kvar. De tar inte sitt ansvar och kräver att det ska tas bort och saneras - nej, det får vi stå för själv. Vem har pengar till det? Och jag blir bara sämre och sämre...  Jag blir så arg...
 
Nåväl...jag var hos en sadist till läkare, hon har tydligen fått väldigt mycket klagomål för sitt bemötande mot sina patienter. "Sina" patienter ja...de har inte ens valt att ha henne som sin husläkare. Nä, fy...jag ska byta vårdcentral snart...väntar på skiktröntgen och ska gå till sjukgymnast och träna mina ben så länge. Vill dock inte börja träna innan röntgen är avklarad. Jag vill inte få fler skador innan de vet till 100 % vad det är.
 
 
Jag började med 6 kapslar första veckan. Har ätit dem i 9 dagar nu och jag kan berätta att det var lite av ett mirakel redan morgonen efter jag hade börjat med dem. Jag har haft enorm smärta bara om jag ska vända mig från sida till sida i sängen, de senaste veckorna, men denna morgonen efter EN ENDA DOS så kunde jag göra det utan att gråta av smärta!! Jag satte ner fötterna på golvet och vred och bände på dem...det här var ju faktiskt ett riktigt MIRAKEL!! Jag har ont, men inte den hemska smärtan som jag hade när jag gick till läkaren. Kunde knappt böja på knät, det bara låste sig av smärta. Jag fick väldigt ont i magen efter att jag hade tagit dem första gången, men det kan ha med maten jag åt i samband med intagandet. Jag ogillar att ta stora kapslar som dessa...det tar verkligen emot, men jag är så illa tvungen. Jag är GLAD att jag köpte dem!!  
 
Jag har köpt LitoMove i Hälsokostbutiken Life där de säljer ut dessa för 339:- för 2 paket ( alltså 2 x 200 kapslar) och de kommer att räcka i 3 månader ca. Beställer du dem på deras hemsida så är de dyrare. Jag köpte mina i Mobilia-butiken i Malmö. Att de säljer ut dessa beror på att produkten har bytat namn, det ska vara samma innehåll, men namnet är ändrat tydligen. Men hon berättade inte för mig att den nya produkten har blivit ÄNNU BÄTTRE, de har förbättrat den ytterligare läste jag om på deras hemsida. Det är inget gammalt datum på burkarna och inget fel på dem, för de HJÄLPER VERKLIGEN!! Jag kan rekommendera ALLA med ledvärk och smärta att köpa dessa!! Inga kemikalier så långt ögat når här inte!!
 
Jag citerar texten om medlet:
 
"Överallt på den danska ön Langeland odlas nypon. När de blommar är det en vacker syn. Men till skillnad mot vad vi är vana vid i Sverige ska de inte användas till nyponsoppa. Det är specialodlade nypon, rika på en speciell laktolipid (GOPO), som används för att lindra ledbesvär.
 
Dr. Kaj Winther, överläkare vid Köpenhamns Universitetssjukhus var från början skeptisk när han för nära 20 år sedan hörde talas om Langelandsnyponen och dess effekt på ledbesvär. Men tillsammans med bl. a professor Arsalan Kharazmi vid Rikshospitalet i Köpenhamn, började han ändå undersöka nyponen vetenskapligt. Idag har 5 kliniska studier, 2 metaanalyser och ytterligare 20 vetenskapliga arbeten publicerats och alla har det gemensamt att de visar att Langelandsnyponen verkligen kan hjälpa vid ledbesvär och ledsmärta.
 
MINSKAD SMÄRTA GER ÖKAD RÖRLIGHET
 
Forskarteamet började studera hur nyponen påverkar mänskliga blodceller och fann då att nyponen hade en antiinflammatorisk effekt. Men laboratoriefynd är en sak, verkligheten en annan. Därför valde en grupp ortopedkirurger i Norge att studera hur Langelandsnyponen fungerat kliniskt på 100 patienter, som stod i kö för att få nya höfter eller knän. Alla behandlades under 4 månader och resultatet blev att de som fick de danska nyponen hade 40 % bättre rörlighet än den grupp som ej verksamma piller (placebo).
 
Kunde patienter med så svåra ledsbesvär få hjälp, vill forskarna även undersöka vilken effekt man kunde få på mera "normala" ledbesvär i knän och höfter. 100 patienter deltog och bland dem som fick Langelandsnyponen, svarade 8 av 10 på behandlingen redan efter 3 veckor. Rörligheten ökade medan smärtan minskade samtidigt som användningen av vanlig smärtmedicin kunde reduceras.
 
ANTIINFLAMMATORISK OCH BROSKBEVARANDE
 
Att de danska nyponen hade effekt ansågs nu klarlagt. Men vad var det i nyponen som gav dem förmåga att både öka rörlighten och minska smärtan? Efter flera års forskning lyckades man identifiera en galaktolipid (GOPO) i nyponen, som har anti-inflammatoriska egenskaper. Inuti cellerna hos alla växter finns en komponent som kallas kloroplast och där sker den livsviktiga processen så energin från solljuset omvandlar koldioxid och vatten till socker och syre.
 
Inuti kloroplasten finns en stor mängd membraner och genom dessa membraner transporteras ljus, socker, proteiner, vatten m.m. Membranen innehåller en mycket hög andel  molekyler som kallas galaktolipidet, vilka består av socker och fett och spelar en viktig roll i cellernas energiprocess. Fettdelen i galaktolipiderna är oftast av den typ som kallas essentiella , d.v.s livsviktiga, vilket innebär att de inte kan bildas i kroppen utan måste tillföras genom kosten eller kosttillskott. En grupp läkare i Schweiz specialstuderade GOPO och kunde visa att GOPO hade den effekten att det gjorde brosket starkare, samtidigt som det hämmade nedbrytningsen av brosk. 
 
DEN GODA CIRKELN
 
Samtliga publicerade studier visar att GOPO-nyponen har effekt på både smärta och rörlighet. Dr. Kaj Winther påpekar att den goda cirkeln som nyponen skapar - när smärtan minskar och rörligheten ökar också stärker viljan och motivationen att röra på sig, vilket påverkar hela rörelseapparaten på ett positivt sätt. Kan man samtidigt reducera eller påtagligt minska behovet av smärtstillande medicin, har man uppnått stora vinster i livskvalitet för den drabbade individen. I Sverige finns de GOPO-rika Langelandsnyponen i produkten LitoMove som kan köpas i hälsokostbutiker."
 
Ur häftet "Naturlig hälsa för alla"
 
Så här står det på LITOMOVE´s kartong:
 
Original Strandnypon - Hjälper till att bibehålla ledernas rörlighet - Hög halt GOPO. Patenterat kosttillskott.
 
LitoMove Original Strandnypon är framställt av Rosa Canina L, en nyponsort unikt rik på den viktiga komponenten GOPO. Eftersom GOPO är mycket känsligt och lätt förstörs, har tillverkaren Hyben Vital utvecklat en patenterad process som säkerställer den höga halten GOPO. Processen är patenterad i hela världen. Resultatet är LitoMove - ett strandnypon-pulver med okopierbara kvaliteter.
 
Dosering: 4-6 kapslar (3-4,5 g) dagligen.
Ingredienser: Strandnyponpulver (Rosa Canina L), gelatin (i kapselskalet).
Kapselvikt: 868 mg
Förvaras torrt i rumstemperatur och oåtkomligt för barn.
Kosttillskott ersätter ej allsidig kost. Den rekommenderade dagsdosen bör ej överskridas.
 
GreenMedicine - A Bringwell company
Tegelgårdsgatan 11
211 33  Malmö
Konsumentkontakt 040 - 22 29 50
2013 - GOPO - LitoMove - alternativ - artros - brosk - gråter - hälsobutik - knä - nypon - rekommenderar - rörlighet - sadist till läkare - slitage - smärta - strandnypon - tårar - utslitet
3
Jimmy

Strandnypon är fantastiskt intressant! Och ett stort tack för att du lade upp artikeln om trötta fötter!
Google google...

MVH

Svar: Tack Jimmy! :) Kul att någon läser det jag skriver :)
bitte.webblogg.se

Syrran Eva

Härligt att du hittat preparat som du trivs med och inte ger en massa biverkningar. Jag känner en man som också tar dem och han är så nöjd med dem. Han har ingen smärta längre. Han äter dom kontinuerligt. Lycka till. Kram

Svar: Tack Eva! Synd att du bara kan kommunicera via Internet numera. Kul att du läser min blogg. Jag bloggar dock nästan aldrig numera och det har sina randiga skäl. Synd att du ej vill umgås länge. Jag har dock, tråkigt nog, ej blivit av med mina smärtor i benen - tvärtom så har de tilltagit radikalt. Jag ska opereras i slutet av augusti (vänster ben) så får vi se hur det blir sedan...jag börjar bli ganska less på denna förbannade smärta nu. Till saken hör att jag EJ tar några värktabletter - vill ej ta några alls. Jag glömde ta Lito Move under 2 dagar och så var det kört igen...fick börja om på nytt igen. Hade så ont och kunde knappt gå. Likaså har jag fått en enorm smärta i vänster arm. Det känns nästan som om det är någonting inuti armen som inte ska vara där. Man känner det. Riktigt äckligt. Och nej, jag har inte varit till läkare för det...känner att jag inte har någon tillförlitning för den läkaren jag har på min Vårdcentral, tråkigt nog. Jag är ju inte sjuk enligt henne, men ändå ska jag genomgå en operation. Det gör man ju inte om det inte är något fel på en...men hon går i Moderaternas ledband och därmed är man inte sjuk utan bara...ja, jag vet allvarligt talat inte vad jag är då. Jag är så FUCKING TRÖTT på detta jävla samhälle som behandlar männnsikor så illa i dagens läge. De vill nog hellre att man ska ta livet av sig så de slipper en. FY FAN!!!
bitte.webblogg.se

Sabine

Hej är det någon som kan tala om för mig var ja köper dessa ??
Evigt tacksam ..❤️det är nu en djungel på strandnypon ,man vet ju inte vilka som man skall ta !
Tacksam för snabbt svar.

Svar: LitoMove eller bara MOVE heter de. Du köper destta preparat (kapsalar eller pulver) i en vanlig Hälsokostbutik. Jag tror t.o.m att de säljs på Apoteket numera. Kan bara svara för dessa då det är de som jag har testat. Jag har testat ännu en sak som nu VERKLIGEN RÄDDAT mina leder - det är VERKLIGEN ett MIRAKEL och det säger jag till alla. Ändå vill ingen prova - jag vill lära dem denna enkla metod gratis men alla är skeptiska och tror inte på att en så enkel metod skulle kunna lindra och göra en frisk eller iallafall ta bort mycket smärta i kroppen. Jag ska skriva ett inlägg om detta snart. Tänkte först lägga ner hela min blogg, har inte skrivit på ett år nu, men den har levt sitt eget lilla liv ändå och haft många läsare så än finns det nog hopp för mitt skrivande ändå. Håll ut!
bitte.webblogg.se