ANDERS STEN FREDRIK

Ja...det var väl de tre namnen man rabblade snabbt och högt om man var förbannad på dig? Men nu är jag inte förbannad på dig, så var inte orolig för det. Jag tyckte bara det var kul att vi har pratat lite igen efter så många år...11½ år närmare bestämt...
 
Anders Sten Fredrik - den intelligenta analyserande civilingenjören med rötter på Chalmers och Göteborg - en av grundarna till Globesoft, men som slog ner sina bopålar i Stockholm. Han som en gång charmade mig med alla sina fina ord, någon som lärde känna mig från insidan och ut och inte tvärtom. Det här är mannen som nog känner mig mest av alla - iallafall vad det gäller mitt inre jag, mitt sanna jag, mina känslor. Här fanns det inget med glättig yta. Den göteborgska stockholmaren...
 
Mannen som är en arbetsnarkoman, som lever och har levt för det han skapar. Han borde få mer ära för det han har gjort och gör. Han som hade en stor amerikansk flagga på sitt kontor i Sickla dit jag var med en gång. På Globesoft. Trångt och litet, men desto mer effektivt. Flott var det iallafall. 
 
Att du dessutom har ett grymt minne gör att minnen i form av ord och text blir som en förbannelse för dig, säger du. Fast det är kul att du minns sånt som jag har glömt...Men sen minns jag säkert sådant som du har glömt...eller bara förträngt :)  Jag såg mitt första (och kanske sista) norrsken när jag var uppe hos dig i Saltsjöbaden. Och nej, det var inte flott där, jag skrev det bara för att impa på någon. Jag minns din lilla blå bil som vi körde med till Malmö en gång och gjorde våra små utflykter. Du var den som fick mig att äta falafel, fast jag bodde i Sveriges största Falafel-stad Malmö, haha. Man vet inte om man gillar det förrän man har provat - och du hade rätt. Det var gott :) 
 
 
Japp, en gång i tiden pendlade jag mellan Malmö och Stockholm...svårt att tro idag. Alla blir vi äldre...
Chalmers - GÖTEBORG - Saltsjöbaden - arbetsnarkoman - civilingenjör - intelligent - inventor - norrsken - superminne