VINTAGE. 80´s. PINK PANTHER. ETC.

Kan inte låta bli att lägga ut bilden av Rosa Pantern, en gummifigur med ståltråd innuti som man kunde forma precis hur som helst. Kul var den på den tiden och ja, en sådan hade jag. Minns att killarna tyckte om att göra hans långa svans till en gigantisk penis...hur pinsamt var inte det?  Haha... men här kommer han iallafall...


Hade du också en sådan i början av 80-talet?


Sen ska jag bli lite nostalgisk och lägga ut en bild som liknar en gräddkanna och sockerskål i silver som mina föräldrar hade när jag var liten. Minns att jag och min lillasyster betraktade dessa som en riktig skatt ungefär...vi tyckte de var så vackra med sina utsirade rosor... Jag undrar var dessa tog vägen någonstans? Hm...


obs! fotot är inte från mina föräldrar...detta är nog inte riktigt detsamma som vi hade...våra var finare ;)