MOPEDEN PÅ POLISENS HITTEGODS

Jag fann en mycket vacker moped en solig oktoberförmiddag mitt i gatan. Någon hade dumpat den där. Stulen? Förmodligen. Fin var den iallafall. Alla struntade i den.Bilar körde runt den för att parkera och sen gick de ur bilen och tittade knappt på den. Men hur är folk funtade egentligen? Ser de inte att det är något fel? Det ska väl inte ligga mopeder slängda mitt i en gata?

Det är ungefär som den där lilla kinesiska flickan som blev överkörd två gånger och alla bara lät henne ligga kvar på den vilt trafikerade gatan. de tog knappt någon notis om henne och bara gick, cyklade och körde förbi henne. De bemödade sig knappt att se på henne. Men vad fan!!! Hur är folk funtade? Har människor blivit så apatiska och förlorat sin brist på empati? Det är skrämmande!



Ja, iallafall så ringde jag Polisen och bad de komma hit och hämta mopeden. Det skulle vara match lite senare och då kommer det förbi mycket folk och då lär den inte få vara kvar länge till. Då lär den bli stulen. Sagt och gjort så ringde jag polisen och de kom och undersökte den. Väldigt noga var de och tog foto från alla vinklar och hörn. De tog tid på sig. Det var en väldigt fin Vespa. Ingen sånt där modernt skit som de tillverkar idag, detta var riktiga grajjor!! De ringde efter en bärjningsbil som kom och hämtade den och sen har jag inte hört av dem alls.



Jag är ju upphittaren s.a.s. Jag ringde dit i fredags, men de stängde tidigt då så jag ska hänga på luren idag, måndag och höra om ägaren har hört av sig. Hämtar inte ägaren den inom 3 månader så får upphittaren den ;) Eller så kanske ägaren har utlyst en belöning. Det är sån korrumption inom Polisen idag så jag tror allvarlig talat att de själv har tagit den ifall inte ägaren hör av sig. Eller att de lägger vantarna på hittelönen. Tänk så mycket som förvunnit som Polisen haft i sitt förvar i Malmö. Skämmigt. Då är det yrket inte längre något att vara stolt över. Tvi. Ja, nu ska jag inte måla fan på väggen innan jag har ringt dit och hört. Tids nog så. Senare.