PRALINER. POSTEN SUGER. FOTBOLLSHULIGANER.

Det står precis i rätt ordningsföljd. My day today.

Ja, nu var det ett tag sen jag skrev. Det beror på att jag börjat ett nytt liv (...hmpf!?).
Jag har nämligen börjat träna på gym och tar det på största allvar. Jag tycker det är himla kul!!!

Och jag betackar mig för djupanalyser av icke behörig persona. Så. That´s it. Flum flum.

Det här blir bara viktiga punkter som jag skriver ner som snabbast just nu. Dagen och kvällen har varit hektisk.
Det blev ett samtal till 112 ikväll...det inträffade något riktigt obehagligt bara några meter ifrån mig och som kunde slutat väldigt illa. Riktigt, riktigt obehagligt. Det står redan om det i pressen. Förbannade huliganligister!
Hissen kan ju inte gå ända upp hos dem, det är jag tvärsäker på. Vad finns det för vits med att slåss och att förstöra och vandalisera och skrämma? Snacka om behov av att gå på psykoanalys!

Det måste väl finnas något annat, mycket bättre som kan ge dem den där kicken som de vill ha? Men förmodligen ser de väl detta som en sport i sig, att våga, att känna adrenalinkicken rusa i blodet och hjärtat banka så högt att du nästan inte hör nånting annat. Det är samma adrenalinkick som jag får när jag ser någon som gör något olagligt, när jag ser någon skada någon annan eller om jag ser något hemskt hända inför mina ögon. Då kommer Stålkvinnan fram i mig - till undsättning...ursäkta, men jag har sånt rättspatos så jag bara vill gå och gömma mig ibland och bara blunda. Men det där är min karma. Jag är här för att sätta stopp. Här på Jorden. Alla har vi uppgifter här i livet. Ibland vill man inte göra det där, men det kommer till en hela tiden. Därför borde jag inte vara den jag är idag. Jag borde ha ett helt annat yrke och yrkesbana. Möjligtvis med en fin titel med.

Jag ska även meddela att Posten SUGER! Jag fick ett paket med Posten och det var sönder och innehållet förstört så här står ag med en sak som jag inte kan använda alls. Mina pengar är förlorade och den som skickade paketet pekar finger och skyller direkt på Posten och svär sig fri från allt ansvar. De har skickat innehållet i ett tunt litet vitt kuvert. Inte kan en sån sak klara Postens hantering. No way! Urdåligt av dem att inte paketera ordentligt! Ja, så jag fick vända mig till Posten och reklamera försändelsen. Och vad tror ni jag fick för svar idag? Ungefär så här lät det i brevet: Ja, det var ju synd om dig. Men du får skylla dig själv. Vi tänker inte ersätta ditt skadade gods för vi skickar minsann 20 miljoner brev och paket inom Sverige varje dag och ibland försvinner något och något blir förstört. Sånt får man räkna med. Och du är en av de som råkar ut för sånt. Hade du varit smart hade du begärt att de skulle skicka med ASS eller REKOMMENDERAT det. 

SUCK.  JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ IDIOTER SOM SKYLLER PÅ VARANDRA OCH INTE KAN TA SITT ANSVAR. SKÄMS.

Man ser klart och tydligt att det är Posten som har orsakat skadan. Godset har blivit ihoppressat och det var ett stort hål i kuvertet. Förpackningen inuti brevet var helt tillknycklad om man kan säga så.

Imorgon ska jag ta kontakt med Posten och skälla på dem. Idioter!

Ps! Sist men inte minst så vann jag en fin chokladask från Märtas chokladfabrik fylld med handgjorda chokladpraliner. Wow! Jag har vunnit ganska många roliga saker på sistone och det är alla såna saker som jag har gått och önskat mig. Jag ska kanske inte sluta önska mig saker? Ibland tvivlar man ju på att det skulle kunna fungera, men så...

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!

Så jag, Bitte vill härmed tacka:     

Lensway

Form & figur

Mix Megapol - Morrongänget

Märtas Chokladfabrik