BEMER - VILKEN OVÄNTAD UPPLEVELSE!

Jag var besviken på mig själv för igårkväll då jag råkade somna sittande i soffan rätt upp och ner! Totalt slut efter jobbet då jag började tvätta och sprang upp och ner i huset och bort till min tvättstuga som ligger en bra bit bort ute på gården. Jag passade även på att kasta sorterat avfall i vårt Miljöhus och handlade även i min närbutik.
Ska det lilla göra att jag däckar så snabbt som jag bara kopplar av en liten stund? Märkligt!

Att blodtrycket spelar in förstår jag nu, för jag pratade med vår akupunktör igår på jobbet och hon förklarade på ett bra sätt vad som händer i kroppen när man medicinerar mot högt blodtryck. Min läkare ringde mig igår eftermiddag och han ordinerade högre dos, så nu har jag höjt den fr.o.m imorse. Jaha, tänkte jag...nu kommer jag förmodligen att få mer utslag som blossar upp lite här och var på kroppen. Ja, det gjorde det, men inte fler men rödare. Vad väljer man av pest eller kolera? Och jag som inte gillar att äta medicin. Jag måste lösa mitt höga blodtryck på annat sätt och det måste vara ganska snabbt innan något händer mig, för det vill jag ju inte.

När jag kom till jobbet imorse var jag alltså besviken på mig själv för att jag ej hade fått uträttat allt som jag skulle - jag har ju mycket att stå i nu innan lördag då jag ska ha ÖPPET HUS för nära och kära - har dock inte skickat inbjudan till folk - de som vill komma får komma och de som inte vill kan helt enkelt bara skita i det! Haha!
Inte lätt att fixa allt själv... Har ingen partner eller man till hjälp. Inte ens har jag någon hjälp av mina barn...den stora damen är på Yoga-retreat och kommer hem först när jag har fyllt. Smart drag :)
Egentligen vill jag bara strunta i alltihop och kura ihop mig i soffan hemma på lördag, men nu blir det inte så. Ska dock försöka göra det bästa av det hela... 


BEMER Professional & BEMER Classic
                 BEMER Professional             &                  BEMER Classic (denna testade jag)


Nåväl...väl på jobbet blev jag varse att vi hade besök av en kvinna som för någon vecka sedan höll ett föredrag om magnetterapi och konceptet BEMER från Tyskland. Det är en madrass med spolar i som man ligger på och det bildas ett pulserande magnetfält som främjar kroppens celler och kan göra en besvärsfri från både det ena och det andra. Till saken hör att när jag kom till jobbet var jag lite "uppjagad"  d.v.s mitt blodtryck var högt och pulsen dunkade högt med obehagskänslor till följd. Jag hade även väldigt ont i mitt "onda knä" p.g.a allt spring i trappor etc igår. Jag var med och lyssnade när hon talade om pulsmadrassen och visade dess funktioner...och gissa vad?Jag fick sedan en behandling med den. Mycket spännande! Mr C - en av mina manliga kollegor hade testlegat på den före mig, men han hade varken känt eller märkt någon skillnad alls. Han hade även fått en punktbehandling av sin armbåge som han hade ont i. Han märkte ingen skillnad sa han.


Pulserande magnetfält - Grunden för liv

Austronauternas liv i rymden har legat till grund för insikter om människans behov av att vara laddad med energi. Efter de första expeditionerna i rymden återkom austronauterna orkeslösa och fullständigt uttömda på energi vilket tvingade forskningen att utveckla konstgjorda magnetfält för att motverka deras energibrist.

Tyngdlösheten innebar att kroppen inte heller hade något som helst motstånd att arbeta emot. Efter en längre tids vistelse tappade austronauterna både muskelmassa och bentäthet.

Redan under 50-talet kundes konstatera att elektromagnetism hade en positiv inverkan på bildande av benceller och läkning av frakturer.

Pulserande magnetfält - Grunden för liv

Cellens membranpotential ligger på 70 - 90 mV. Energifördelning ligger på 50 % ATP och 50% för membranpotential. Principen för vår hälsa är att är cellen frisk så är kroppen frisk.
Cellens membranpotential ligger på 70 - 90 mV. Energifördelning ligger på 50 % ATP och 50% för membranpotential. Principen för vår hälsa är att är cellen frisk så är kroppen frisk.

I vår högteknologiska civilisation leder brist på motion, fel näring och övervikt, överansträngning, stress, omfattande miljöförstöring etc till en inskränkning av vår ämnesomsättning och vi ökar vår mottaglighet för att bli sjuka.

Genom speciella elektromagnetiska impulser kan vi på naturlig väg kompensera vårt underskott av energi. Aktiverad ämnesomsättning främjar kroppens förmåga att producera energi och ökar syreomsättningen i våra celler.

BEMER 3000 - stödjer friskvård och läkningsprocesser

Prof. Dr. Wolf A Kafka
Prof. Dr. Wolf A Kafka

Professor Wolf A Kafka har utvecklat Bemer 3000 systemets fysikaliska princip i form av en bredbandig signal, i vetenskapliga sammanhang omnämnt som Bemer puls. Principen karaktäriseras som elektromagnetiskt fält och är skyddad genom flera internationella patentföreskrifter.

Bemer impulsen karaktäriserar samtliga produkter inom Bemer systemet. Ett flertal medicinskt vetenskapliga studier lyfter fram systemets överlägsenhet i jämförelse med andra förekommande impulsformer på marknaden när det gäller förebyggande hälsovård och behandling på människor och djur.





Jag låg där bekvämt på BEMER-madrassen och försökte observera minsta lilla avvikelse. Jag var väldigt nyfiken  på den! Klart att jag kände något - fattas bara! Vad jag märkte på mig var att jag blev alldeles lugn i kroppen trots att det satt folk runtomkring mig och pratade och min andning blev lättare konstigt nog! Det kändes som om jag kunde andas igen, trots att jag inte haft besvär innan. Det kändes lättare iallafall. En skön känsla!

Jag fick även punktbehandling på mitt "onda knä" mot min artros (jag låg med ett mobilt tillbehör virad om mitt knä) i ca 10 minuter. Behandlingen på madrassen var i 8 minuter och mer ska man inte ligga. Har inte känt av mitt "onda knä" på hela dagen - smärtan är som bortblåst. Jag blev dock lite vinglig och yr efter behandlingen och kom då ihåg att jag skulle dricka ett glas vatten - det blev tre glas t.o.m! Sen satt jag ner och vilade ett tag inne hos dem medan vår akupunktör fick en behandling.  Carola som kvinnan heter började då att trycka på olika punkter på min rygg. Det var väldigt behagligt. Jag minns inte riktigt vad det var hon gjorde...vad det hette,
men det var gött! 


BEMER 3000
Utrustning
Utrustning

BEMER 3000 är en medicinsk godkänd apparat med vetenskapliga studier bakom sig.

Den har funnits på marknaden sedan 1998 och används över hela världen av både läkare, veterinärer, elitidrottare och terapeuter. De flesta användare utav BEMER 3000 är dock privatpersoner.

Fördelarna med BEMER 3000 är den korta, enkla behandlingen. Programmet är lätt att sköta med en förprogrammerad styrdator. Behandlingstiden varierar mellan 8 - 20 minuter och ger ökad genomblödning, cirkulation och syresättning i kroppen samt en produktion av energi, adenosintrifosfat(ATP) motsvarande en promenad på 1,5 mil.

Med tillräcklig energimängd i cellen får vi en spänning i cellmembranet på 70 - 90 mV och en effektivt fungerande ämnesomsättning i cellen med inflöde av syre och näring och utförsel av slaggprodukter.

Detta är grunden för att kroppen ska kunna läka de skador och påfrestningar som den utsätts för.

Förklaringen till dessa effekter ligger i den patenterade s.k. BEMER-signalen, som kan beskrivas som ett bredbandsspektrum av 40 olika variationer. Upphovsman Prof. Wolf A. Kafka. Det lågpulserande magnetfältet har en frekvens på 30Hz och en magnetstyrka jämförbart med jordens eget magnetfält. Det drivs med 12 V likström och Du kan välja olika amplituder i 10 steg.

Det finns inga kända kontraindikationer. Alla, både djur och människor, friska och sjuka, unga och gamla, kan använda BEMER 3000 för friskvård och rehabilitering.


Vilken härlig början på dagen!! Riktigt wow! Och sedan efter det blev det gött kaffe och fastlagsbulle som Mr C hade köpt dagen till ära - Semlans dag, Internationella Kvinnodagen och Rakels födelsedag! Rakel jobbade ute på företag idag så vi kunde inte fira henne - men vi passade på att göra det ändå när hon kom in efter sin arbetsdags slut för att lämna sin massagebänk på kliniken. Mr C och jag gömde oss i köket och när hon kom ut dit så sjöng vi riktigt tjusigt för henne och uppvaktade med en stor bukett blommor och en liten flaska champagne. Hon blev så glad såååå!

Ikväll fick jag inte gjort mycket nu heller...är det nu jag ska börja få panik??? Jag vill bara gå och lägga mig och sooooooooooooova nu!!!  Hjäääääääääääääääälp!!!!!