FALLSKÄRMSHOPPERSKAN HAR LANDAT


Mmmm...jag tror hon sover ganska gott inatt, min lilla stumpa!


Ps! Lee är den söta blondinen till vänster på bild...hehe!

NU HAR HON HOPPAT !
Min älskade dotter, våghalsen, hon som har gjort galna saker i sitt liv...det blev försenat, kanske p.g.a solförmörkelsen?

Jag fick en bild skickad till mobilen, men jag har ingen möjlighet att föra över den till datorn nu :( annars hade ni fått se hur fräck hon ser ut. Det hade varit cool´t om hon fått smak på fallskärmshoppning nu efter detta...hon var helt lyrisk!

- Det häftigaste jag gjort i hela mitt liv, mamma!

Rädd var hon inte heller, bara sekunden strax innan hon hoppade ut ur planet,sa hon. Då kändes det i magen. Men som sagt: Ingen återvändo! (jag vet PRECIS hur hon kände sig!)

Jag tror att hon kommer att se på saker helt annorlunda efter detta hon har gjort idag. Ska vi slå vad? Mmmm!

Bilder kommer...vänta bara!

I *hjärta* her


Här följer hennes egna ord om hoppet igår på Eslövs flygfält:


"Jag har numera utfört mitt första TANDEMHOPP! Jepp, och jag överlevde!
Äntligen är det gjort. Men jag vill göra om det. Så fort jag och Anna kom ner på marken så sa vi :
- EN GÅNG TILL, EN GÅNG TILL, EN GÅNG TILL!!!


Nervös var jag under hela bilresan dit och den timme det tog för oss att vänta innan vi väl fick hoppa. Lugnet gick upp och ner hela tiden och speciellt när det var goodlooking guys vi skulle hoppa med, haha!


Väl uppe i flyget, då den första snubben hoppade ut ur planet och på 2 röda försvann ut i det blå på 3000 meters höjd så fick jag lite panik. Shit, vad fan har jag gett mig in i?
Men när jag sen satte mig i min tandemhoppares knä och spändes fast ordentligt,så vi satt limmade ihop så kände jag mig lite lugnare. Dörren öppen,längst ut på kanten och sen va´ det bara SWOSH iväg!!


Det tog bara några fåtal sekunder innan man svävade i det fria. Kände mig som Stålmannen =)
Men jag tyckte inte ens att vi rörde oss. Det var som att ligga i en stor fläkt typ. Sen drog fall-skärmen en uppåt.


Sen hängde vi där i luften...mmm...och svänga fick jag göra själv tihi ;)
Jag och Anna hängde bredvid varandra en stund o vinka...


Min partner som jag hoppade ihop med visade mig Malmö, Lund, Landskrona, Helsingborg, Ringsjön, Revinge m.m. från hög höjd. Ja, man såg skitlångt. =)


Det var en av de skönaste känslor på länge. Trodde dock att jag skulle ha mer adrenalin i kroppen,
men det kom senare under dagen. En HELT UNDERBAR KÄNSLA.


Verkligen något att rekommendera till alla som inte provat. Klumpen i magen fanns ju där under flera timmar innan, men den försvann direkt när jag hoppade ut ur planet.


Jag förstår verkligen dom som gör det till sin livstil. Som arbete, det är orättvist.
Sjukt fett! Det togs bilder, så det kommer fler sen ska ni tro.


Nej, fan vad skönt! Helt fantastiskt!


Jag tog en bild med min mobil som jag skickade till mamma."


Snart ska ni få se den...
1
Henrik Stigell

Grymt kul! Jag vet, jag har också gjort det själv en gång. Det rekommenderas verkligen till alla (som vågar :))