WANT GET TO KNOW ME BETTER?

För ett par år sedan skrev jag denna lista. En hel del har förändrats sedan dess. Jag skriver de nya svaren med kursiv stil och de gamla svaren med fet stil. Håll tillgodo! 


Min hårfärg (Colour of my hair):
Mörkbrun, med lite rött i?    (Dark)

Färgen på mina ögon (Colour of my eyes):
Grön-blå (Green-blue)

Min längd (My height):
Kort i rocken (Miss Shorty...)

Om jag skulle färga mitt hår permanent skulle det bli (If I was to colour my hair it would be):
En häftig röd nyans, gärna med oranga inslag     (Super Blond)

Bästa bok som jag läst (The book of my choice):
"Visa magmusklerna" av David Zinczenko          (Anam Cara)

Bästa film jag sett (The best movie I have seen):
Constantine. Jag är Dina. Killing me softly. Sweet Dreams. Pay it forward. Postman.

Bästa skådespelare (Best actor):
Charlize Theron, Ed Harris, Ben Affleck, Nicolas Cage, Joseph Fiennes, Maria Bonnevie, Kevin Spacey, Jessica Lange, Stephen Dorff, Paul Walker, Vin Diesel, Drew Barrymore, Jeff Daniels, Susan Sarandon, Sam Spader, Lars-Erik Berenett m.fl

TV-program jag gillar (TV programme I like):
DEXTER, Bron, C.S.I - Las Vegas, 3:e klotet från Solen, Seinfeldt, Discovery, Desperate Housewife´s,
Förnimmelse om Mord, The Event

Radiokanal jag lyssnar på (Radio station of my choice):
Mest P4 nuförtiden, tråkigt nog. Gillar Dang Dang, Barnaministeriet, P4 Extra med Lotta Brome´, Uggla i P4. Jag AVSKYR Skånemästaren i Radio Malmöhus P4. URK!!! Jag lyssnar även på P3:s Humorhimlen, Ligga med P3,
P3 Planet, DigiListan, Tankesmedjan och spännande P3 Dokumentär.

(P3 - såklart! Christer, Mammas nya kille, Pang Prego, 3 Star, Deluxe, Cirkus Kiev, P3 Bubbel, P3 Live, Söndag hela veckan m.fl (Mostly P3)

Musik jag gillar (Music I like):
Blues, Rock, Street m.m + annat örongodis (and other candy for the ears) GILLAR ALLT!!!! Fast ej förtjust i vissa sorters jazz, heavy metal och annan headbanger-musik, har svårt för dansbandsmusik. Soul, hip hop m.m går också an!

Bästa låt (Best tune):
"One and only" med Adele          (Fan Fan Fan med Joakim Thåström)

Senast köpta skiva (Most recent record in my collection):
(Ett minne blott...*s* Just a memory )

Drömresa (The holiday of my dreams):
1. Azorerna 2. Egypten 3. Skottland 4. En annan planet 5. Andra sidan

Platser jag vill bo på (A place/city/country I want to live in):
Ett lugnt, tryggt ställe, gärna i eget hus nära natur. (Där JAG trivs (Where I feel like home)

Vad jag vill ha med mig till en öde ö (This is what I want to bring to a deserted island):
Ström, proviant, båt, hus, Internet och en iPhone, mina barn, katter, några trevliga vänner och en trevlig man.   (En säker returbiljett inom den närmaste tiden)

Favoritdjur (Favourite animal):
Katter och hundar. (De flesta med vissa undantag)

Detta djur liknar jag mest (This animal resembles me most):
Mumintrollet          (Loch Ness-odjuret)

Skola, roligaste/tråkigaste ämne (School, funniest/most boring subject):
Teckning o Musik / Gympa o Hemkunskap

Min högsta önskan (What I wish for the most):
Gå ner i vikt. Vara frisk. Bli lycklig.            (Lycka & Kärlek)

Drömyrke (Dream occupation - profession):
Inspiratör. Chi Nei Tsang-terapeut. Bildkonstnär. Författare. (Låtskrivare / Författare / Inspiratör / Forskare/ Terapeut / Reporter)

Så här drömmer jag om att min framtid ska bli (This is how I dream my future to be):
Lugn o harmonisk, resa, utforska livet, ha en underbar man vid min sida att dela min tillvaro med, inspirera och jobba med färger och bilder. (få skapa och måla i min egen takt och ha mina utställningar)

Jag tror på (I believe in):
mig själv och sanningen (Myself and the Truth)

Är kär just nu (Am I in love)?:
Nej. det finns ingen i mitt liv som upptar platsen i mitt hjärta.    (DON´ T FUCK WITH MY HEART -När ska ni sluta krossa hjärtan? )

Min blivande sons namn (The name of my future son):
Ska inte ha fler barn

Blivande dotters namn (The name of my future daughter):
Ska inte ha fler barn...se ovan...hahaha

Mina bästa egenskaper (My best qualities):
Min inre STYRKA, civilkurage, envis som synden, trogen, romantisk, rolig, sensuell, inbyggd skurkradar, uthållig.

Mina sämsta egenskaper (My bad sides):
Lat. Har svårt att förlåta någon som gjort mig illa, men jag jobbar på det. (Mitt jämtlänska otämjda temperament, kort stubin, så reta mig inte! )

Kläder jag gillar att ha på mig (Clothes I like to wear):
Sköna och mysiga.                 (Din morgonrock...? *ler*)

Kläder jag aldrig skulle sätta på mig (Clothes I would never wear):
Bhurka & tåstrumpor / FOPPA-tofflor (urrrk!) tantkläder / loafers

Min käraste ägodel (My most loved possession):
Min penna ( mitt svärd ) och en handskriven bok

Favoritmat (Favourite food):
Ananas?

Favoritdryck (Favourite drink):
Nespresso-kaffe, tea, vanilla-cappuccino, caffe latte, mjölk, färskpressad juice, halloncider, San Francisco.

Favoritgodis (Favourite candy):
Kyssar, i slowmotion så det sprakar av energi (Kisses - in slowmotion with sparkles of energy) och såna skeletthuvuden som är röda/svarta = MUMS!

Favoritkrog/restaurang (Favourite restaurant or bar):
Hänger inte på krogar ( don´t hang around in bars)

Favoritfärg (Favourite colour):
Vit & svart, rost, men även hela färgspektrat

Favoritdoft (Favourite scent):
Nybadad man med luktegott på (blir knäsvag) och all doft med vanilj och sötmandel

Ogillar (I dislike):
Falska, elaka, giriga, illaluktande, ofräscha, lögnaktiga, maktgalna och självupptagna individer!

Älskar (I like):
ett fåtal varelser som står mig varmt om hjärtat, njutning av olika slag, humor och glädje.

Värsta känslan (The worst feeling):
1) Obesvarade känslor 2) Negligering 3) Ren o skär elakhet 4) Att inte vara behövd 5) Bli utsatt för våld 

Bästa känslan (The best feeling):
1) Besvarade känslor  2) FÖRÄLSKELSE   3) Lyckorus    4) Skratt     5) Orgasm     6) Mod     7) Hålla handen          8) Krypa nära den man älskar i sängen   9) Healing   10) Omtanke

Jag är rädd för (I am afraid of):
Likgiltighet - i både kärlek, vänskap och i samhället, krig, fanatiker, våld och ondska

Min drömkille/tjej (The guy/girl of my dreams):
Han finns ! !

Drömdate (The date of my dreams):
Det hoppas jag få ha snart           (Med dig?)

Någon jag beundrar (Someone I admire):

Den som vågar ta just det där steget som skrämmer honom/henne som mest

Person jag vill träffa (Someone I would like to meet):
Personer om jag får be! De som står mitt hjärta närmast! (The ones who is close to my heart)

Jag spelar (I play):
Ordspelet, WordFued.              (gitarr, PS2, Taipei, Bejewel och pajas)

Något jag vill ha i present (Something I would like to get as a present):
Ett gymkort!!!, bakmaskin, symaskin, Chi Nei Tsang-behandling, massage och massor av healing!

Så här ser min dörrmatta ut (This is what my doormat looks like):

TOTALT ointressant för din del (You don´ t want to know! )

Min första tanke när jag vaknar på morgonen (My first thought when I wake up in the morning):
Jag vill inte gå upp! eller: Ännu en dag... (OOH NEEEJ, inte NU!!!!!!!)

Blir åksjuk (Do I get carsick)?
Oftast inte, det beror på VEM som kör *helt klart*

Berg och dalbana - skoj eller otäckt (Rollercoaster - fun or frightening)?
Den hederliga gamla berg och dalbanan isåfall. G-krafter är inget för lilla mig!

Åskväder och storm - spännande eller otäckt (Thunder and lightning - thrilling or frightening)?
Åskväder: RESPEKT Storm: DET FINNS INGEN SOM HELST NYTTA MED STORMAR - DON´ T LIKE AT ALL!

Bläck, blyerts eller fingerfärg (Pen, pencil or fingerpaint)?
Tusch!!!              (Fingerfärg a´ la chocolade...hahaha...)

Antal signaler innan jag svarar i telefonen (Number of rings before I answer the telephone):
Tja, testa får du se

Högerhänt, vänsterhänt eller ambidexter (Right-handed, left-handed or both)?
Vem bryr sig?? (Who cares?)

Om jag vore ett trädgårdsredskap skulle jag vara (If I were a tool in the garden it would be):
Väldigt ledsen (Very sad)

Under sängen har jag (You will find this under my bed):
En massa spännande saker ...vill du se? (det ser inte bra ut för min Feng Shui att ha en massa prylar under sängen)

Antal barn (Number of children):
3 - two daughters and one son.

Gift/ogift/sambo/särbo/singel (Married, not married, partner, living apart, single):

Singel

Allergisk (Allergic):
Ja, mycket! (Yes, very much...)

Antal djur (Number of animals):
Två st med åtta ben och två svansar sammanlagt

Så här mycket väger jag (med handen på hjärtat ):- (This is what I really weigh, hand on heart):
Too much!!!           (Äger ingen våg, men vill du ha mina mått?)

Rökare (Smoker):
No Way!

Antal döda krukväxter i hemmet (Number of dead plants in my home):
2 ½ orchidéer + 2 amaryllis               (Inte en enda...katterna åt upp dem!!)

Yrke (Occupation, profession):
Kulturhandledare, administrativ assistent/receptionist.

Har körkort (Do I have a drivers license)?

Har jag???

Har bil (Do I own a car)?
Endast Ahlgrens :o) och en Dodge Viper GTS(

Mitt favoritcitat (My favourite quoute):
Inte en dag, utan en rad.          (Man lär sig något nytt varje dag)