LOGGBOK 9 AUGUSTI 2008


Vaknade i hyfsad tid. Smärtor i ryggen.
Låg kvar ett tag och försökte bota smärtorna.
Studsade upp.Satte på tea.Tittade ut. Sol.
Varmt fönster...mmmums! Skum typ utanför.
Pussade katterna och sa godmorgon!

(Var riktigt trött igår, däckade med en gång.)

Frukost framför tv:n. Bläddrade i ett gammal fotoalbum.
Ansikten och minnen svepte förbi. Inser mer och mer att
tiden bara rusar iväg. Jag fick sms från U.S.A.
"Någon" hade drömt om mig. Märkligt nog var avsändaren
en av ansiktena i mitt fotoalbum. Sammanträffande eller?

Ringde till E. Hon orkade inte till stranden,
det blåser för mycket sa hon.
Jag vill ju bara stoppa ner mina
fossingar i den varma sanden och sitta där och njuta lite.
I morgon kommer regnet igen :(

Snart är sommaren slut och vad har jag då gjort?
NADA! Att göra saker ensam är ingen höjdare,
man vill ju gärna dela sina upplevelser med någon.

Barnen kommer på måndag och de är hos mig hela veckan.
Veckan efter börjar de i skolan igen. I två olika skolor t.o.m.
Det kommer att kännas konstigt. Allvaret börjar!

Nu går det undan,hösten kommer med rasande fart.
Regn och rusk och...MÖRKRET. Usch,vad jag avskyr
det där mörkret. Allt blir så trist, kallt och fult.

Grått och trist! Men å andra sidan gillar jag början
på hösten, innan löven faller...
Alla dessa skiftande färger och den friska luften.
Alla dofter, fukten i luften...en upprensande tid.

Varma koppar tea om kvällarna, varma skumbad och
stövlarna ska på. Härligt! Jag ska försöka vara ute
i naturen så mycket jag kan...

Återkommer...