KATTSKINN




Detta är något av det hemskaste jag har sett!!! Någon har sålt detta på Tradera! Måttet på det sammanfogade skinnbitarna är 160 x 70 cm. Så grymt att det bara får säljas! Finns det inte lagar som sätter stopp för sådant?
Förr i tiden trodde man på att kattskinn hjälpte mot gikt och andra krämpor, ja det tror de fortfarande i Kina, jag tror att skinnet kommer därifrån. Att just vita katter har en botande förmåga är vida känt i Kina.

Fortfarande säljs det tusentals souvenirer etc. runt om i Sverige på marknader nu under sommaren, Kiviks Marknad, Sjöbo Marknad etc. där man kan köpa saker som är just gjorda av kattskinn. I Kina fångas katter i trånga burar och slås sedan ihjäl med påkar för att bli flådda på sin päls. Varför uppmärksammas inte detta mer i massmedia? De gör samma sak med hundar i Asien, de flås t.o.m levande och kadavren lämnas kvar på plats medan de torterade djuren plågas till döds. Det gör så ont i mitt hjärta att människan är så ond och hjärtlös.
2
anonym

hej! jag ska imorgon på måndag ta med till skolan ett katt skinn från 1912 jag undrar om det finns fakta om vad dom gjorde med katt skinn på 1912?

Bitte

Det enda jag vet är att man hade kattskinn i sängen när man sov om man hade värk någonstans på kroppen. Det ansågs ta bort reumatisk värk t.ex.

Ps! Där för är husdjur så bra att ha nära sig när man sover...de botar oss samtidigt. Och för dens skull ska man ju inte flå dem på deras skinn, eller hur? Får jag fråga vad du fått kattskinnet från?