TEST AV DETOX-PLÅSTER (DETOX PADS)

Jag är inne på att testa en del av den alternativa medicinen och ska se om den hjälper på mig - jag har ju mina krämpor här och var - speciellt i benen och i ena örat. Den här gången ska jag testa de japanska s.k DETOX PADS´en som sägs dra ut lagrade gifter i kroppen och skapar ett bättre allmäntillstånd och bättre hälsa för dig.
Jag blev skeptisk efter att ha läst allt negativt när jag googlade och såg lite filmer på youtube, men som sagt om man ska bli kvitt sin skepticism så måste man testa saken själv innan man uttalar sig negativt om den.



DAG 1: De luktar vidrigt om "padsen" - de består av fint pulveriserat ämne bestående av bambuträd och andra naturliga ämnen - inga kemikalier och annat farligt är tillsatta. Klistrade på dem under fotsulorna innan sänggående i fredagsnatt.

  
Från vänster fot        Från höger fot

På morgonen när jag tog av dem var det en kletig massa på dem som liknade fågelbajs och luktade helt vidrigt, starkt av någon slags rökt produkt, skinka? Även om jag duschat och gjort rent fötterna efteråt så luktade det rökt om dem...urk! Jag såg att under min högra fot var en åder alldeles grön och skarp och det har den aldrig varit förrut. Det såg konstigt ut. Jag vaknade dessutom med en stark huvudvärk som ej försvann varken efter frukost eller efter att jag legat ett bra tag på min spikmatta. Jag var enormt trött och tung i benen och beslöt att lägga mig att vila (och det tillhör inte något jag brukar göra) och jag sov ett par timmar och vaknade utan huvudvärk, vilket var skönt. Jag har inte märkt någon förändring alls av plåstren. Jag var lite tveksam att fortsätta "kuren" på lördagkväll innan jag gick och lade mig, men har jag nu köpt dem så måste jag fortsätta. Upp till bevis typ.

DAG 2:

Det var riktigt märkligt i förmiddags när jag gick upp. Jag hade inte ont i min högerfot som jag brukar ha när jag vaknar. Ibland kan jag knappt gå - nu gick jag helt normalt, snabbt och utan att det kändes något obehag ö.h.t. Ja, jag är enormt chockad faktiskt! Kan detta ha med plåsterna att göra? Mycket märkligt må jag säga.


Jag hämtade kameran och beslöt dokumentera padsen när de åkte av imorse. Den enda förändring ser jag på höger pad. Man är klibbig under fötterna som om man hade klister under dem.
Jag ska känna efter under dagen och rapportera innan kvällen är till ända om det hänt något mer med hälsan.

Nu kommer rapporten! Jag blev alldeles häpen när jag av ren vana skulle massera mitt högra underben när jag satt framför tv:n ikväll...jag hade INTE ont! Normalt har jag smärtor i benen (mest i det högra) p.g.a åderbråck. Jag klämde och hade mig på båda benen...de kändes HELT normala! Vad är det som har hänt? Jag är verkligen förbluffad! Nu riktigt längtar jag efter att ta på DETOX PADS´en.

DAG 3:



Har gått väldigt mycket idag = nemas problemas! Har inte haft ont alls. Detta börjar likna ett mirakel för mig.
Imorgon ska jag skriva om de här fantastiska DETOX-plåstren. Jag fick bra information av min kollega idag.
Mycket intressant! Jag återkommer imorgon!


DAG 4:



DAG 5:



DAG 6:



Info om DETOX-PLÅSTER:

Grundaren av produkten Dr Itsuko Kawase tillbringade mer än 26 år av forskning i de japanska skogarna innan hon till fullo förstod den cellulära osmotiska processen. Osmotiska processen är sätter träd och växter använder sig av för att göra sig av med oönskade ämnen de framställer eller på något sätt absorberat. Processen säkerställer växter och träds förmåga att i vissa fall uppnå extremt hög ålder utan att förgiftas.

Det bästa sättet att efterlikna denna process på människor är att attrahera lymfsystemet att släppa ifrån sig gifterna som tillförts eller skapats i kroppen. Väl utvalda råvaror används som aktivator för att nå önskad effekt.

Varför fotsulan?

Enligt traditionell kinesisk filosofi har kroppen 360 akupunkturpunkter där 60 stycken befinner sig på fotsulan. Känd som det andra hjärtat är de reflektiva zoner av våra huvudorgan. Cirkulationen av blodet och lymfsystemet når sin mest avlägsna punkt i fotsulan innan det pumpas tillbaka till de högre delarna av kroppen.

Varför fot-detox? 

Dagens människor rör sig i allmänhet för lite och det kan orsaka disfunktioner i kroppens cirkulationsförmåga och hämmar flöde i lymfsystemet vilket leder till ansamling i de nedre delarna av kroppen. Lymfsystemet saknar pumpande organ (hjärta). Flödet kontrolleras av ventiler som endast kan släppa vätskan åt ett håll. Systemet är helt beroende av tillräcklig rörselse samt kroppslig aktivitet för att säkerställa flödet. Detox-plåsterna förbättrar förutsättningarna för en bättre cirkulationsförmåga.

En klart befogad fråga:
Hur vet man att det inte är värme och fukt från fötterna som färgar innehållet i plåstret?

Detox-plåstren blir gradvis mindre missfärgade för varje gång man använder det. Normalt ska en detox klaras på fyra till fem dagar. Äter man mycket medicin eller lider av sjukdomstillstånd som ökar ansamling av gifter kan det ta upp till 30 dgr innan detox-plåsterna ändrar färg och doft. Detox-plåsterna ska ha näst intill samma färg som innan det applicerades och betydligt angenämare doft då plåstren gjort sitt jobb färdigt.

Resultat och användning:

 
1) Processen rengör, vitaliserar och stärker kroppens immunförsvar vilket leder till ett naturligt läkande samt     återställande av immunsystemet.

2) Förbättrad blodcirkulation och ökad metabolism.

3) Aktiverar röda blodkroppar

4) Förbättrar förmågan att sova och absorberar toxiner samt kroppsvätskor från kroppen.  

5) Som en följd av detta infinner sig ett avlägsnande av smärta. 

Detox-plåsterna bidrar enbart att få ut gifter som orsakr disfunktion, obehag eller smärta. Användare av detox-plåsterna berättar att när gifterna försvinner minskar smärtan som förknippas till dem, i många fall helt och hållet, ibland över en natt.

HUR FUNGERAR DET?

Det lymfatiska systemets funktion är främst dränering av vävnaderna, vätska som läcker ut ur blodkärlen leds tillbaka till blodet samt har viktiga uppgifter i kroppens immunförsvar.

Lymfkärlen är ett nätverk av tunna rör som liksom blodkärlen har grenar in i kroppens alla vävnader. Lymfkärlen bär lymfan, en färglös vattnig vätska som läckt ut ur blodet till vävnaderna, tillbaka till blodkärlen. På lymfkärlen finns också risgrynsstora organ som kallas lymfknutor eller lymfkörtlar. I armhålorna, i ljumskarna och i buken finsn större anhopningar av lymfknutor. I lymfan finns celler som hör till immunförsvaret, lymfocyter och lymfan avlägsnar även gamla eller skadade celler.

Lymfan transporterar även fett från tunntarmen till blodet. Organ som är inblandade i lymfsystemet är mjälten, brässen, tonsillerna och benmärgen. Lymfatisk vävnad hittas även i magen, i tarmarna och i huden. Utan ett väl fungerande lymfsystem är det omöjligt att uppnå optimal hälsa. Detox-plåsterna är särskilt utprövade för att stimulera och attrahera lymfan och blodet till att släppa från sig gifter samt vitalisera kroppen för bättre hälsa.

Jag hittade en text på Tradera från en säljare som säljer just DETOX-PLÅSTER - den skiljer sig på några få punkter, men annars är det i princip samma info: (LÄS)

"Varje dag utsätter oss för föroreningar, tillsatser i mat, koffein, alkohol, skadliga ämnen i skönhets- och hygienartiklar etc. som lagras i kroppen och gör oss sjuka.
En förgiftad kropp kan visa sig på olika sätt så som dåligt näringsupptag, gasbildning, dåligt immunförsvar, yrsel, minnesförlust, dålig sömnkvalité, huvudvärk, trötthet, allergier, tröstätande, nedsatt blodcirkulation, dålig hud, celluliter, dålig ämnesomsättning, humörsvängningar, dålig andedräkt, stela leder, kalla händer och fötter, infektioner, matsmältningsproblem.....

Ett enkelt sätt att avgifta sig för att återfå balansen är att använda avgiftningsplåster. Man kan även göra det genom fasta och genomgå olika tarmreningskurer, men det är förstås ett lite större projekt.

Avgiftningsplåster används även för att minska värk och svullnader av leder och muskler vid t.ex. reumatism och fibromyalgi, placera då plåstret på tex svullnaden.

Gör så här:
Fäst plåstrena på fotsulorna innan sänggående. När du på morgonen vaknar och tagit av dig dem, ser du av kompresserna sugit upp gifter genom huden under fötterna.

Färgen i kompressen kan variera, det kan ibland också innehålla vätska och lukta illa. Studera om färgen ändras från natt till natt.
Låt plåstrena sitta på fotsulorna upp till 8 timmar per natt. Gör en kur på fem nätter, gör sedan ett uppehåll på två nätter. Gör sedan om kuren.

Fotsulan är ett område som oftast reflekterar hälsotillståndet i kroppen. Enligt kinesisk medicin så har kroppen 360 olika reflexologipunkter, av vilka mer än 60 stycken av dessa finns under fotsulorna. I både öst och väst används den effektiva akupressuren och zonterapin flitigt på dessa reflexologipunkter.


Ingredienser:
Trävinäger, Bambuvinäger, Chitosan, Dokudami, Japansk Mispel, Vitamin C, Vegetabiliska fibrer, Turmalin, Dextrin

Bör inte användas av personer med skaldjursallergi, av gravida eller barn under ett år. Fråga din läkare om du undrar över ev interaktion med dina receptföreskrivna läkemedel."

11
Eva

Verkar ju nästan för bra för att vara sant. Men mår du bra av dem så skall du ju absolut fortsätta med det du gör. Lycka till!

Sabah Al-iryani

jag tackar er om ni skickat mer information om Detox foot pads

Bitte

Jag kommer att skriva lite mer om Detox-padsen lite senare...hinner dock inte nu, tack för ditt intresse - vad är det du vill veta mer än det som jag redan skrivit om? Vad som är viktigt är just att man ska göra ett par stycken behandlingar med någon veckas mellanrum för att riktigt få igång blodcirkulationen i fötter och ben så att lymfkörtlarna stimuleras och renas. Jag har endast gjort en detoxkur, men jag har en på gång snart! :)

sarah

Hej!

Jag har prövat dessa plåster i tio dagar nu utan någon som helst resultat på varken mig eller plåstret (det sägs ju att gifterna ska minska ju mer man använder plåstrena.. ganska logiskt)

Men tyvärr.. helt utan resultat.

Nu är det så att jag älskar att experimentera. Därför klippte jag isär två av dessa plåster. Pulvret är vitt inuti.. när jag tog lite vatten på pulvret blev det BRUNT. När man vaknar tror man att "Oj, har jag sååå mycket skit innuti?"

Det du egentligen ser är alltså inte gifter från din kropp utan pulvret reagerar helt enkelt på fukt/fotsvett som uppstår i det instängda plåster under natten. Ledsen att göra dig besviken men lurendrejerier finns det gott om runt oss! Och detta är ett av dem...

Sophia

Hej hej! ska precis pröva plåstrena själv men jag förstår inte riktig hur man sätter på dom på foten.. kan du kanske förklara???

Bitte

Hej Sophia! Som du kanske ser på den första bilden så har jag själva "örtpåsen" tejpad på foten. Det ska ingå specialtejp för dessa till varje "påse". Det är också viktigt att du har dem på rätt håll när du sätter på dem. Det var ett tag sedan jag gjorde det, men på de som jag hade stod det på vilken sida som skulle ligga mot foten. Har du inte fått någon bruksanvisning till dem? Hoppas du fixar det. Lycka till!

Jinni

Provade min första natt i natt, jag märkte inget speciellt men jag brukar ha fruktansvärda mardrömmar och inatt sov jag som ett litet barn!

Via

Jag har provat plåstren med anledning av att jag ätit mycket medicin pga av diskbråck, operation mm. Jag hade också nattliga kramper i benen med störd sömn som följd. Detta försvann med plåstrena...... Jag tror inte på detta, utan blev glatt överraskad. Lugna och sköna nätter... vad mer kan man begära. :)

Ing-Marie Lagerström

Jag fick ett prov för några år sedan på Sanphan detox plåster, som hamnade längst in i ett skåp och kom fram häromdagen. Jag provade plåstret i natt och tyckte det verkade bra. Min fråga är: Var kan man få tag på plåstren idag? Är det någon som vet? Hälsnsingar Ing-Marie

Svar: Ing-Marie! Jag känner inte till de där plåstren som du talar om...
bitte.webblogg.se

Magdalena

Hej!

Här kan man beställa Detox plåster. www.halsobutikenonline.se
till ett superbra pris!

Anonym

Jag håller på med denna nu haft en natt och ska in på min andra natt

Svar: Vad spännande! Hoppas du skriver och berättar om din erfarenhet senare! Det är kul när folk delar med sig. Alltid lär vi oss något genom att dela erfarenheter med varandra.
bitte.webblogg.se