MADNESS IN THE FAST LANE



Jag såg dokumentären "Madness in the fast lane" för några veckor sedan (men inte från början) och jag fick riktiga obehagskänslor när jag såg de svenska systrarna på filmen. Speciellt den klädd i rött på motorvägen i filmen. Av en slump dök filmen upp framför näsan på mig nu ikväll när jag letade efter något helt annat och jag kunde inte låta bli att se en kort version av dokumentären. Jag lägger ut den här så ni som inte såg den engelska dokumentären från BBC kan se den och bli lika chockerad som jag blev. Till saken hör att kvinnan i rött kallblodigt mördade en vänlig engelsman som hjälpte henne och lät henne sova i hans hus efter att han påträffat henne förvirrad och desorienterad på en gata bärande på plastpåsar med kläder och sina tillhörigheter. Hon hade då släppts ur polisens häkte där hon suttit i ett dygn. Hon ansågs vara helt frisk vid frisläppandet.

På motorvägen blev hon påkörd två gånger och reste sig och var fit för fight igen, aggressiv och totalt farligt galen. Polisen visste inte riktigt vad de hade att göra med när de stötte på dessa två svenska tvillingar. Dokumentären finns uppdelad i 4 delar på Youtube om ni vill se den - jag har lagt ut länkarna till de fyra avsnitten lite längre ner. det är bara att klicka på texten så kommer filmen upp. Den är väldigt bra och den sätter igång en massa funderingar i skallen. De gjorde detta utan att vara påverkade av narkotika eller andra droger. Spooky måste jag säga. Det spekuleras om att de skulle vara aliens, övernaturliga, Illuminati, utsatta för något mentalt experiment som gått fel, ondskan själv etc. etc.



http://www.youtube.com/watch?v=k6e3OwOws3I  Part I

http://www.youtube.com/watch?v=49ZzIJygo14    Part 2

http://www.youtube.com/watch?v=rFcaFukX7W4   Part 3

http://www.youtube.com/watch?v=hP_cDxZRGg4  Part 4

In 2008, BBC cameras filmed two Swedish sisters throwing themselves into traffic on the M6. When it was shown on BBC One, nearly 7 million viewers were glued to their screens, and millions more watched it later on YouTube.

The footage was shocking. One previewer wrote “On no account miss this documentary. It opens with what is perhaps the most extraordinary footage I’ve seen on TV”.

But this amazing footage was only part of an even more incredible story, one which could not be told at the time for legal reasons.

Now, two years later, this documentary reveals the full story of the hours just before the cameras captured that motorway footage, and the even more chilling story of what happened over next 72 hours, which left one of the sisters fleeing the scene of a crime, after she had stabbed a man through the chest.

Those who were at the centre of this fascinating legal case, including the police and Crown prosecution service, reveal the complex issues involved in both bringing charges and taking this disturbing case to trial.

A leading criminal psychiatrist, Dr. Nigel Eastman, explains the difficulties the judicial system has in achieving justice and deciding punishment when dealing with mental illness. He explains the possible causes of the womens’ behaviour, and why, in his view, it could happen again.