PONTUS SNIBB


Blueskillen Pontus har hittat sitt rätta jag tror jag...i hårdrocken. Jag började lyssna på honom för många år sedan då han spelade i Mescaleros & ett annat Malmöband som nästan enbart lirade blues, rock och swing typ. Det var min trummis-vän Micke som fick upp mina ögon för honom..han formligen dyrkade Pontus då han är en excellent trummis/gitarrist/sångare. (Pontus alltså) Jag har träffat honom en gång när vi var ute en gång..skakat tass alltså.
Han har en enormt härlig röst och han har ett speciellt sound...jag tycker han har en väldigt speciell röst...jag har aldrig hört någon som ens liknar honom på rösten och så ska det vara. Micke och jag har varit på otaligt många spelningar med dem under åren både när de hette Mescaleros och senare Snibb, men dock inte de senaste åren.




Han startade hårdrocksbandet BONAFIDE där Sticky från Wilmer X numera är trummis. Pontus lirar gitarr och sjunger. Skiljt sig har han också =0) 

foto: från deras blogg