CHOCKERANDE DÖDSBUD IKVÄLL

Av en ren slump när jag var i färd att gratulera en vän (via facebook) som fyller år 21 dec gjorde ett välbekant namn mig nyfiken på hans sida. Så sent som igår tänkte jag på honom för jag såg något intressant på tv som jag tror hade intresserat honom ordentligt. Vad jag inte riktigt förstod var att det stod hans namn och sedan ordet Minneslund efter. Jag var tvungen att se efter. 

Nu förstod jag varför han inte hade godkänt min vänförfrågan som jag ställt för ett tag sedan, det var inte likt honom. Jag ville inte fatta vad jag läste bland kommentarerna på sidan.

Peter lever inte längre. 

Denna fantastiska vetenskapsman som forskat och har gjort en stor banbrytande sensationell upptäckt och var nära gåtans lösning.
Det kan inte vara sant!! Magen vred sig inom mig och tårarna kom som en syndaflod och jag kunde helt enkelt inte sluta gråta. Jag mådde så illa så jag nästan höll på att kräkas. Hur kan Peter ha dött? Frågorna stakade sig i huvudet på mig och jag kunde helt enkelt inte få ihop det att han inte längre finns i livet. Ofattbart!

Jag har skrivit till hans dotter för jag måste helt enkelt ha svar på vad som hänt honom. Jag tog den hemska nyheten väldigt hårt.

När, var och hur är frågor som jag ställer inom mig.