BRANDKÅREN RÄDDADE INLÅST ÄLSKARINNA

Sverige 4 JULI

Brandkåren befriade inlåst älskarinna

STOCKHOLM.

En kvinna som av misstag blivit inlåst hos en ny manlig bekantskap fick på lördagsmorgonen räddas från balkongen på fjärde våningen av brandkåren.

   Som en lätt panikslagen Julia fängslad av en förvirrad Romeo vaknade den unga kvinnan inlåst i lägenheten i Sundbyberg väster om Stockholm.
   Mannen hon bara kände till namnet hade gått till jobbet och reflexmässigt låst överlåset med nyckel från utsidan. Och nu kunde hon inte komma ut.
   Hon ringde en väninna som arbetade i närheten. Efter ett tag stod de på var sin sida om den låsta dörren, men ingenting kunde de göra så därför ringde de polisen.
   Och polisen kom, men kunde inte heller göra något. Poliserna ville absolut inte bryta upp dörren till mannens lägenhet. Det var ju trots allt bara ett beklagligt misstag att han låst in henne, och dessutom led hon ju ingen omedelbar nöd därinne.
   Det stora problemet var att hon inte visste var mannen jobbade, om han hade några vänner i närheten, eller några föräldrar som kunde ha en extranyckel.
   Då fick vakthavande befäl på Västerortspolisen, Johnny Pettersson, en idé. Han ringde brandförsvaret för att höra om de kanske hade en ovanligt lugn morgon och det hade de; "Visst kan vi åka ut och testa stegbilen" blev de vänliga svaret.
   Sagt och gjort. Vid niotiden på lördagsförmiddagen kunde den då alltmer panikartade situationen lösas. En riddare från brandkåren reste stegen med den lilla korgen de fyra våningarna upp längs husväggen och kvinnan kunde äntligen befrias. (TT)

Jag garvade så jag fick tårar i ögonen....hahaha...det roliga i det hela är att jag har råkat ut för PRECIS SAMMA SAK när jag var ung och vacker, men jag blev inte räddad av en riddare från brandkåren! Lyckligtvis så jobbade vi på samma ställe så det var bara att ringa...men gissa om jag både var rädd och arg samtidigt. Låsa in mig på det där viset! *fnys*


  
2
Jessica Johansson

Ha haaa vilken syn! Jädrar vad pinsamt =o)

Bitte

Mmm...vilken pinsam tjej! Förmodligen var det inget lyckat med killen annars hade man ju stannat kvar...eller? Pinsamt, pinsamt, pinsamt!!!

Du kan ju tänka dig snacket bland poliserna och brandmännen! Jisses!