Bittes Blues sommaren 2003

 

BITTE´S TANKAR SOMMAREN 2003


Lördag 19 juli 2003

Jag har tillbringat hela dagen på
Klagshamns-stranden...nice...himla varmt!
Det blev ett bråk därute...ett tag var det väldigt
obehaglig stämning där...mellan en arabisk kille som
bråkade med en svensk tjej och som slog till henne och
kallade henne för hora och att han skulle knulla hennes
mamma.

Vet ej vad orsaken bakom grejen var...han kastade hennes
mobil i marken när hon försökte ringa polisen.
Hennes man/kille var där och han stod med armarna i
kors och såg hotfull ut,han rörde inte en muskel - bara stod där

Det retade säkert vanvett på den utlänska killen och hans 

kompisar fick hålla fast honom hårt för
att inte hoppa på hennes kille...han skrek hemska ord till
den svenske killen...tur att mina barn var nere i vattnet
när det hände!
Polisen kom efter många om och men..."gänget" stack
därifrån direkt efter händelsen, och fick många av de
badande att packa ihop sitt pick och pack och åka
hem.

Men inte vi. En fin parkeringslapp satt på rutan när vi kom
tillbaks till bilen nu ikväll!!! Inget roligt alls.Syrrans
bil. Attans vad arg hon var!!!
Och bilen vid sidan om hade fått inbrott.Hur kul var
det?

Barnen och jag ser Småstjärnorna på tv just nu sen är det
dags att nanna för deras del...de är alldeles tokiga i det
programmet...dansar och har sig.


Söndag 20 juli 2003

Jag sa till mina barn idag att vi kunde sticka ner till
stranden själv imorgon...min lilla stumpa sa
då: -Mamma...bli inte ledsen,  men jag orkar inte.

Det är jobbigt,jag vill vara hemma imorgon och vila...Ja,vad ska
man säga åt sådana ord? Jag bara log och tyckte att hon var
väldigt förståndig!

Badet efter sagoläsning (egen) var så enormt skönt och
rogivande,sitter här nu med en öl och lite chips (lite
smulor som är kvar i påsen!)

Har sagt till mina barn att JAG INTE SKA KÖPA FLER
CHIPSPÅSAR efter att DENNA är uppäten! Inte för deras del
utan för min egen...de är inte så förtjusta i sådant som
tur är.Jag har haft min period nu och lägger av.Har väl
deppat inom mig omedvetet...tvingat mig själv att hålla
humöret uppe annars skulle jag gått under för länge länge
sedan.

Det värsta är att när allt ser ut att ordna upp sig tornar
nya eländen upp sig som mörka moln på den blå
himmeln.

Måndag 21 juli 2003

ja,här blev det struligt värre...blev ovän med
min ex-kille som fortfarande hänger sig kvar. Han är en
ultimatumställande kille och väldigt barnslig.
För jag inte ville träffa honom just igår så fanns det inte
fler dagar att träffas på ansåg han.Ok. (!)
Gick inte att prata med honom...samtidigt tror han att jag
ska kasta allt åt sidan för hans skull och det efter att
han berättat att en tjej bet honom i halsen igår för att han
vägrade kyssa henne.

Ja,du hör ju själv...hade du velat träffa din f.d om hon
sagt så till dig?

Samsara...bio...låter intressant...var gick den? Trodde jag
skulle få sova ut imorse men kl 07.20 ringde telefonen och
det var barnens pappa som var lite hysterisk.Han var på Fritids
med min son och min son vägrade att stanna där.

Ingen av hans  kompisar var där.Jag tyckte att han gott kunde stanna
där...han måste lära sig att inte vara beroende av
andra,att man måste klara sig själv...det fick jag göra när
jag var liten. Samtalet avslutades.Jag som har såååå mycket att
fixa idag,min cykel är ju stulen och allt.Kan inte ta mig
fram någonstans utan den.Strandsatt.Har inte fått
stöldanmälan från Polisen ännu så jag kan gå och leta efter
den...börjar ju skolan snart och barnen ska till både skola
och dagis.Jävla tjuvar! HUR kan man sno en cykel med
barnsadel på? Man kan inte ha mycket vett i skallen om man
gör en sån grej!

Nåja,han ringde igen och sa att han bara grät...vad gör
man? Kom hit med honom då!
(måste säga att min son duperar sin pappa TOTALT)
Så nu är han här....*puh*

Rotar fakta i gamla dagböcker. Har stött på en gammal vän på
nätet av en tillfällighet och vi kom fram till att vi inte
kände varandra egentligen - då! Min bästa väninnas gamla
pojkvän...det blev mycket vi diskuterade...gamla
grejor...från 1986.Otroligt!
Han berättade grejor om mig som jag inte hade en aning om
och inte minns alls.
För mig var han ju "bara" hennes kille...

Nu återgår jag till frukosten

fredag 1 augusti 2003

Ingen fara grabben! Har tillbringat hela dagen på
stranden,Ribban,och bränt mig.
Två av mina systrar var med och deras barn...en av dem är
på Malmöbesök...sen var också en annan av mina systrars
dotter,man och barn med.Från Stockholm, nyanlända idag.Kul!
Har en av barnen här hos oss...de leker fint ihop,lite bus
men det är rätt lugnt!

Lördag 2 augusti 2003

Men han är två i ett paket...ska det vara en bonus eller?

Jag vet att man inte ska tänka på det,men kan man undvika
det när en efter en som står mig nära, vän som partner har
träffat någon nyligen!
Sanningen är den att redan i veckan fick jag en förfrågan
som chockerade mig och det var att M ville ha ett seriöst,                                                                                              fast förhållande med mig,och nu försöker han verka
unreachable...han reste bort ett par dagar och ringde mig igår
kväll o sa att vi ses på fredag kväll när jag kommer
hem.Jovisst! Han är säkert i stugan med en tjej...litar
inte på honom den snorisen!

Vad ska jag med honom till?

...förutom att bita honom i halsen....?

Man kan undra....sa flundran

Falsterbo here we come tomorrow

Måndag 4 augusti 2003

Kanske har jag gett sken av att det är M jag
vill ha?

Innerst inne tror jag inte att det är mig han vill
ha heller. Han vill ha ALLA. Helst samtidigt. Gå från en
blomma till en annan. Ha intriger omkring sig...

Måndag 4 augusti 2003

M och jag träffades september förra året och jag
gjorde slut i januari då min dotter la sig i vårt
förhållande för mycket.Ville bara ha lugn och ro då.
Vi återupptog kontakten i maj/juni i
år....sporadiskt....men fann ju att vi inte avslutat
något...tvärtom.

Och så blir det så här.

Nåja...det finns fler blommor på ängen.

*ska inte plocka några längre*

Onsdag 20 augusti 2003

Jag kom inte dit...trist...syrran blev dålig...M ville
dit...valde att stanna hemma...tog det lugnt...sårade honom
ikväll...hade bestämt att han skulle komma hit ikväll och
sova över...men så börjar han prata om teater, show och
galna upptåg...jag hoppades att han förstod hur jag var
funtat...vill ha lugn o ro och inget ståhej...han ville nog väl.

Jag är lite nervis inför morgondagen...jag ska ju  studera på folkhögskola nu.

Han kan inte förstå det...

Tror att jag håller på att få känslor för
honom, förälskelse, kärlek...men jag är så jäkla rädd att
återigen inte kunna lita på honom...han gör så galna
saker...som gör mig sotis och det vill jag inte vara.

Sotis är ingenting jag vill vara - jag har viftat bort saker som han gjort för att göra mig svartsjuk - för att testa min kärlek till honom - jag vet! Jag har försökt intala mig att han inte ska få krypa in under skinnet på mig och äta upp min själ - jag har hållt honom på avstånd och han har inget hellre velat än att ta ett steg ytterligare med mig - att visa mig att NU är det minsann på allvar - det fick bära eller brista ungefär. Han skulle minsan inte få komma nära mitt hjärta - jag ville inte bli bränd av hans kärlekstörstande vackra händer...Jag ville inte se allvaret, jag tyckte att jag var nöjd med våra träffar och när vi njöt av varandra som förälskade par gör...

Men man dejtar t.ex inte andra när man träffar någon på det sättet
som vi träffas...oförlåtligt.

Det sa jag till honom också ikväll. Då vill jag inte träffa honom alls och så får det
bli.Nu ångrar jag mig,vill be om ursäkt...saknar honom.


He drives me crazy...



3
aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli