NU SPÖKAR DET !

Japp! Hos mig...

Förmodligen min pappa som egentligen vill ge mig en spark där bak som för att säga: SÄTT FART NU, Bitte! KOM IGEN NU!

Det har hänt två gånger idag. Först när jag låg i sängen imorse och funderade över livet...det small till ute i hallen. Det lät som om det kom därifrån. Jag trodde först att det var ena katten som rivit ner något, men jag såg att hon satt lätt chockad och stirrade ut i hallen hon med. Flög ur sängen och började kolla överallt. INGET som fallit ner från väggen eller så någonstans. VAR kom ljudet ifrån?

Efter min träning så startade jag datorn och satt där och slösurfade i brist på annat. Fastnade i ett spel (som vanligt) och båda katterna ligger runt mig vid skrivbordet. PLÖTSLIGT hörs en hög knall (elektriskt) som en kortslutning ungefär eller när en glödlampa smäller och går sönder. Jag FLÖG upp ur stolen och stod helt stilla. Inget hände. Inget började ryka eller så. Tv:n var ej på, inga lampor tända,inte stereon ens. Vad gör man?
Undersöker och letar så klart. Smällen kom DEFINITIVT borta vid tv:n ungefär. Ett par sladdar till ett par apparater som stod på stand-by åkte ur. Ringde ett samtal till en som kan det där med el.

Det hela var ju mycket märkligt. Ingen lampa kan smälla utan att strömmen är på. Tv:n VET jag att den kan börja brinna även om den inte är på. Av erfarenhet från en tidigare brand i min tv (fast den var då på) fick jag reda på av brandmännen att så länge kontakten sitter i väggen så finns det ström i tv:n. Det finns inuti tv:n ett tag efter att man dragit ut kontakten med. Starka strömkällor inuti en tv.

Skumt är det iallafall. Spöke? En sak är de bra på och det är att påverka elektriska föremål. Spela en små spratt. Det skulle vara väldigt likt min pappa att göra något sådant.


24 aug. 2008
electricitet - knall - pappa - spöke - spökerier - ström - teve