FUCK THIS YEAR...my last hours on 2010




Uppe med tuppen. Och då är det min inre tupp jag pratar om...den tuppen vaknar 07:50. Lika bra att gå upp.
Tack vare det var jag på Mobilia strax efter att de hade öppnat idag, på nyårsafton. Det jag inte gjorde igår, fick jag göra idag. T.o.m Systembolaget hade öppet så jag fick inhandlat något läskande bubbligt till mig. Jag ska trots allt spendera min nyår helt ensam. HUR JÄVLA KUL ÄR DET? Jag tror det är första gången i hela mitt liv som jag är HELT ENSAM. Nej, det är nog inte sant när jag tänker efter lite. När jag var tillsammans med min äldsta dotter Lee´s pappa så var jag nog ensam varje nyår. Han körde taxi då. Hans stora kväll som han längtade efter under hela året *suck*. En sak: Kör aldrig taxi om du vill behålla din kärlek! En sak till: OM NI VISSTE så många erbjudanden en taxichaufför får av berusade tjejer/kvinnor...de vill oftast inte betala för taxiresan utan betalar gärna i natura. Men så sjukt! Jag minns att han såg baksidan på hur folk egentligen är, det sjabbiga och smutsiga, stöket och bråket, våldet och snusket. Precis som polisen gör. Är man ute på nätterna ser man en annan sida av folket som lever bland oss.

Oj! Jag skulle skriva kortfattade ord och meningar i detta inlägg. Så blir det nog inte. Ska skärpa mig.

Ledsen och besviken på mina barn.  Ett sorgligt kapitel. WHAT HAVE I DONE TO DESERVE THIS?

Nu går jag vidare. Avstängningsknappen är intryckt. Ugnen är på. Nu är det nyår. Visst? Grannen spelar ikapp med mig. Jag måste trubba hjärnan med musik ikväll, både för att störa mina tankar och för att slippa höra grannens musik. Och det bästa: för att bli glad. 

Jag håller på med maten nu. Inget avancerat alls. Den godaste maten ligger i frysen. Den sparar jag till ett bättre tillfälle. Jag tror grannen sjunger karaoke på serbiska. Hur fucking kul är det att lussna på?
Bitte - höj!! Är man ensam en nyår får man göra det bästa av situationen.

Jag hoppas jag inte har fler liv att leva på denna förbannade Jord. Hemskare planet får man leta efter. Och då menar jag inte naturen och djurlivet, utan rasen MÄNNISKAN. Tur att inte alla är stöpta ur samma form. Det finns få undantag och det är dem jag tycker om.



Inget kalas utan kras, är det inte så man säger? I min iver att höja volymen på radion i köket medan jag lagar nyårsmaten så glömde jag bort att jag en stund tidigare hällt upp ett hallon/lime-cider i ett champagne-glas. Vad hände tror ni? Swoooosh...sa det bara och klirr och så var det glassplitter och cider precis ÖVERALLT. 
Något ska jag tydligen ha att göra så tiden går... där låg jag på alla fyra i finklänningen och torkade golvet med hushållspapper. Jag vill nämligen inte få någon glasskärva i foten senare ikväll. Jag tror jag fick bort allt.
Bara synd att mitt fina champagneglas krossades! Det var ett mycket fint kristallglas som jag fått i julklapp av en tidigare arbetsgivare. I liked it! Nu har jag ingen komplett samling längre...Fast å andra sidan hade jag bara 4 st av just dem...hahaha! Förgängliga saker betyder ingenting längre. Jag kan inte ta med mig dem när jag dör ändå...haha!

Fixat mig har jag inte...det skulle jag börja med när glaset flög. Kanske dags. Måste ju vara fin för katterna och min nyckelpiga i köket. Patetiskt, va? Nej, jag skulle bokat bord på KirsebergsKrogen och firat där. Både menyn och allt det andra var tilltalande. Bajs! (istället för skit) 




På nyheterna just nu: Per Oscarssons hus har brunnit ner till grunden. Grannarna tror att han och hans fru var hemma under kvällen. Hoppas bara inte att de brunnit inne. Han är ju så speciell. Så vill man inte sluta sina dagar. Som Monica Zetterlund, stackarn! Ute smäller de raketer och klockan är bara 20:54. Jag återkommer under de tre sista timmarna på året...

Follow me...

21.55  Snart är maten klar...the clock is ticking...försökte mig på att använda lösögonfransar...hahaha...så patetiskt! Snyggt, men limmet i förpackningen som jag haft sen Lee bodde hemma var en seg klump bara så de fäste inte som de borde. Shit, vilken skillnad ögonfransar gör. Jag har så tunna och fina hårstrån så de syns knappt och sen målar jag ju mig inte mycket heller så de syns bara lite. Ja, till skillnad på min 13-åriga dotter - oj oj oj! Hon kan verkligen måla sig. Vilket proffs! Tänk att man kan vara proffs i makeup som nybliven 13-åring!
Och sen behöver hon inga lösögonfransar heller för hennes är så stora och tjocka så hon borde bli en ögonfrans-modell tycker jag och många fler med mig.

Vilka funderingar så här på årets sista timmar...!

På radion kl 22.00 talade de om att Per Oscarsson och hans fru fortfarande saknas. Nej, inga sådana nyheter! Nej! De lever, eller hur? De har rest iväg till bekanta för att fira nyår. Jag är förberedd på att tända ljus för dem.

Nu klämtade klockan och maten är nu klar. Time to eat the last supper this year. This fucking year! Where did it go? Kan inte se något som helst positivt som hänt detta år. Kanske är jag för negativ nu, men så är det. Det enda är väl att jag inte hade bröstcancer och för all underbar healing som jag fått i år av helt okända personer.
Jag är glad att jag lärt känna dessa healers under årets andra hälft. Tack. Evigt tacksam. Glad är jag också att Thomas, en gammal vän, har hämtat sig från sin stroke. Vi har dock inte haft någon kontakt alls. Jag har haft kontakt med hans ex-fru och det är jag glad för. Hon ställde dock lite för personliga frågor...

Min riddare lyser med sin frånvaro...men hur ska jag kunna träffa honom? Jag sitter ju alltid hemma :) Haha!



22.40  Middagen är avklarad...något sent, men bättre sent än aldrig! Ingen hit att börja dansa nu..haha! De avbröt Clabbes nyårsshow på radion för att varna för att det brlåser MYCKET kraftiga vindar på Öresundsbron just nu och varnar bilister som vet med sig att de har lätta bilar att inte köra över bron. Oj, då! Jo, när jag sänker ljudet på musiken här så hör jag hur vindarna viner därute i kylan. Någon dessert är inte att tänka på för det glömde jag köpa idag. Vilket minne! Jag gick ner för att köpa det och blev så sur på "min dumma ICA-butik" för att de inte hade CHAMPIS hemma så jag köpte bara ett bröd och gick hem. Vill ni höra det värsta? Jag var ju tvungen att ha CHAMPIS så jag gick hem, hissen upp och hämtade mina handskar för det var ganska så kallt ute, nu skulle jag gå ännu längre. En annan butik skulle stänga kl. 16.00 och klockan var nog 15.20. Traskade iväg i snön, har glömt berätta att det var underkylt ute idag så jag höll på att vurpa baklänges et par ggr. Läskigt! Tog därför det lugnt!



När jag kom in i butiken stegade jag direkt bort till LÄSKAVDELNINGEN!!! Där blev jag stående och tappade hakan och utbriste högt! - Nej, skoja!!! Detta är inte sant!! Det var nämligen helt tomt på hyllan där CHAMPIS´en skulle stå. Isch, vad sur jag blev! Jag ska tydligen inte ha CHAMPIS idag anser någon däruppe. Jag tog två små flaskor  (33 cl) glasflaskor...det kändes som att handla på 50-talet. *suck*

Frågade tjejen i kassan och hon sa att hon sålde en precis. Åhhh, nej!!! De hade inget på lager heller. Gick hon precis? undrade jag. - Jag kanske ska slå ner henne och ta CHAMPISEN?  - Nja, hon har redan gått. - Ja, med det där lilla lär ni inte få kul ikväll, hahaha! Det var bara att traska hem igen i ogjort ärende...

När jag ändå sitter här och har tråkigt så kan jag göra en kalkyl på mina bloggbesökare och sidvisningar för i år. Det återstår 63 minuter av året just nu... final countdown...

1 jan - 31 december 2010 har jag haft  20.367  unika besökare

Den största ökningen av besökare hade jag i oktober. Vad det beror på vet jag inte. But I like it!!

1 jan - 31 december 2010 har jag haft  23.918  sidvisningar.

För mig är det mycket, men det kan bli mer.

Nu är alla siffror registrerade och året är slut. Tack för mig!



För att jag är så uttråkad så ska jag bläddra i Vivecas bok som jag fick av henne och låta slumpen avgöra vilka kloka ord jag ska välja ur sen...

Jag fick upp:

"Ingen människa som kan hjälpa någon annan är onyttig i denna värld".

och

"Överraska dig själv och andra"! 


Nu är klockan 23.35 och jag börjar bli riktigt seg framför datorn, nickade nästan till nyss...inte riktigt den nyår jag hade tänkt mig, men skönt att året snart är över. De börjar smälla ordentligt därute. Har dock ingen att skåla med när klockan slår tolv...ingen att pussa. Jag är van att ha min älskade Sara vid min sida. Det är lätt att vänja sig, när det varit så i tolv år. Nu spelar Clabbe ett Abba-potpurri i sin show...kul...synd bara att det inte är riktiga ABBA som sjunger. Tidigare gjorde han ett hopkok med Björn Skifs...kul! Och Thomas Ledig såklart...fattas bara!

JAG ÄR TRÖÖÖÖÖÖÖTT!!!!

Det blev väldigt känsligt när klockan slog TOLV och ute smällde folk in det nya året...i radion skrek Clabbe af Geigerstam  ~ G O T T   N Y T T  Å R ~ och jag insåg hur ensam jag var. Jag hade ingen att säga det till. Katterna var försvunna och hade gömt sig under min säng i sovrummet. De var livrädda för allt smällande. Ett tag innan tolvslaget höll jag min stora tunga katt Gibson i famnen ordentligt och stod framför balkongfönstret och lät honom se de fina raketerna som lyste upp himmeln. Han morrade som en hund. Nej, han ville inte se dem alls. Likaså var det med den lilla damen Busan.  Undrar när de ska våga sig fram stackarna.