DENNIS HOPPER HAR AVLIDIT

Det vred sig lite i magtrakten på mig när jag såg rubriken nu ikväll..."Dennis Hopper har avlidit"...nej!!!!


Den stiliga, charmerande fantastiska man har nu ändat sina dagar trots tidig ålder - 64 år -
p.g.a prostatacancer. Han drabbades för ett år sedan och drog sig då undan från filmvärlden.
Jag gillade verkligen honom på scenduken, han var så säker och spelade ofta enormt övertygande roller.
Ännu en underbar skådespelare och et stort namn har lämnat scenen...jag kommer alltid att minnas honom och tur är att det finns filmer där han är förevigad i så hans namn och karaktär lever kvar hos oss för alltid.

Min far gick också bort i prostatacancer, året var 1996, men cancern spred sig blixtsnabbt till alla organen i kroppen efter en kort tid och man kan ju säga att cancer äter upp en inifrån. Jag hoppas han slapp lida allt för mycket. Idag ges det mycket smärtlindring för att slippa lida av sina smärtor och det finsn inget annat att göra när man inte har långt kvar. Jag kan inget annat än hata cancer som sjukdom. Den borde inte finnas, men finns ändå.