ÄR DU BRA PÅ ATT MINNAS DETALJER?



Att ha ett gott detaljminne är guld värt om du blivit vittne till ett brott eller olycka.
I just denna studien testade vi minnet genom att betrakta en målning i 1-2 minuter och sedan
skulle du försöka måla av den direkt ur minnet, färger, motiv, detaljer och kompositioner.
Som ni kommer att upptäcka så minns de flesta olika detaljer, en del kastar om färger och motivet kan ibland bli någonting HELT ANNAT än det var tänkt att bli från början. Ni förstår kanske nu hur jobbigt det kan vara för polisen och andra i rättsväsendet att ta reda på fakta i vittnesuppgifter då det kan skilja så mycket mellan dem beroende på vem som vittnar och vad de uppfattat av händelsen etc.


Överst ser ni alltså MIN version av det jag mindes av målningen, jag tyckte det var ganska hyfsat av mig!



Så här kan det se ut vid andra minnestolkningar
1
frida

Oh. Det där är så himla svårt. Du gjorde onekligen ett fruktansvärt bra jobb med att komma ihåg.



&tack! tusen tack för den fina kommentaren. Antar att du menar strecken på den nedersta teckningen? Det är, tyvärr, inte stödlinjer. Tror att jag har råkat vika den vid något tillfälle. Yay me. :)