EN ÖNSKAN FRÅN JOHANNES

Från början sa han att det var ok att ha en bild på honom, ingen som är obehaglig eller påträngande, utan jag valde en bild där han är så söt och ligger med stängda ögon. Nu har jag pratat med honom om det igen och han vill inte ha en någon ansiktsbild alls på den här bloggen. Så vitt jag förstår så har en del kopierat mina bilder på Johannes och lagt ut på era bloggar och hemsidor/bilddagboken etc. Nu ber jag er att respektera Johannes önskan och ta bort dem.
Det är ändå honom det handlar om här och det känns inte rätt att gå emot hans önskan.

Han får själv välja när han är så pass bra att han själv kan ta över bloggen. Jag ska skapa en ny blogg till honom och lägga över allt material där när tid finnes. Den kommer att bli min rapporteringsblogg framöver iallafall, med tanke på att så många är berörda av olyckan med Johannes och Fredde.

Jag kommer att redigera bloggen senare och kommentera bilderna som nu finns här nertill. Må väl!






Hans näring som han får intravenöst rakt in i blodet...ser ut som mjölk


Detta är från Pre-operation efter operationen då de satte in märgspiken. Jag vakade vid sängen vid uppvak i 4 ½ timme innan de släppte upp honom till Barnkirurgen igen. Högt blodtryck, kräkning, hög feber. Stackars min lilla gubbe.


Övervakning


Antibiotika efter operationen


Johannes rum på Barnkirurgen, ingång 75 mitt emot KK. Han fick enkelrum med balkong  så vi kunde ha öppet och luftigt


Inne på hans rum


Utsikten från hans fönster fast den kunde han aldrig se, bara vi.

Detta är dräneringspumpen till Johannes ben som pumpar ur smuts och bakterier i blodet. En fantastisk bra maskin som skyddar hans öppna benskada som ett vacuum och håller tätt. Skulle det bli otätt så larmar den och det har den gjort en gång redan. Maskinen tömdes igårkväll (lördag) då den var full.




Här är hans smärtstillande apparat som han själv har en knapp som han trycker på som han själv får dosera. Doktorn sa att detta äkommer att vara hans bästa kompis den närmsta tiden


KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM





Hans nya rum på Ortopeden - här kommer ni att få besöka Johannes senare


Hans syreslangar är borttagna och han andas helt själv nu, sonden (dräneringsslangen) som gick ner i hans magsäck är borttagen och det tyckte han var jätteskönt att bli av med (det förstår man) När de drog upp den sa han: -Tar den aldrig slut? Den var ju väldigt lång för att nå ner i magen. Nu har han bara dessa kvar på västerarmen där de ger honom mediciner och tar prover etc. Bra! Nu går det på rätt håll!


Lite presenter från oss i familjen


Jag köpte en gosig nalle igår som sitter vid hans sida och vakar över honom


Helande stenar från Sara, Jovana (Saras kompis)  och Johannes kompis Ratan.


Detta är hans hjälpmedel för att få upp slem ur lungorna med. Denna blåser han i och den ger ett mottryck för lungorna. Han måste få upp allt slem som bildas när han ligger ner hela tiden för annars kan han få lunginflammation och det vill vi inte alls och inte han heller. Peff-flöjt kallas den. Vet dock inte om det stavas så.


Allt han fick dricka igår var 600 ml vätska. Inget annat. Ingen mat eller dricka på över en vecka nu. Tufft. Vi får inte nämna ordet mat eller prata om att äta så han hör det. Han blir jätte-arg. Jag kan verkligen förstå honom.. Pluttegubben. Jag har lovat att han ska få tårta när han är så pass bra att han kan äta och tål att få tårta som är mycket fett i.


Hans vätske-lista


Näring som han får in i blodet genom dropp.

Kram på er alla

Fortsätt gärna skriva kommentarer - det peppar honom mycket och jag skriver ut dem på datorn hemma och läser sedan upp alla hälsningar till honom. Jag ska vid tillfälle börja svara och kommentera alla era fina hälsningar till honom och oss i familjen. Ni är ett STORT stöd i allt detta ska ni veta och det känns in i hjärtat att läsa era fina och stöttande ord.


Nu ska jag snart iväg till Johannes, frukost först och sedan dit. Hans pappa sover på sjukhuset, vi har gjort upp att det blir bäst så. Kram på er alla. Jag ska hälsa till Johannes från er alla.
10
Johanna

Hejsan! Har inte känt Johannes så länge men vi går dock i samma klass nu.Jag är väldigt ledsen för det som hänt Johannes och kan knappt få in det i huvudet.Följer din blogg nu för jag är väldigt orolig och saknar såklart den glada, skojjiga Johannes som brukar sitta på stolen framför mig.Hälsa han med tusen kramar från mig och säg att jag tänker på honom varje stund!! // Johanna (: kramkramkramkramkram<3

angelica

alltså shit vad läskigt att sånt kan hända, hoppas verkligen han blir bra snart.

Inte för jag känner honom men aa du får verkligen hälsa att han ska kämpa.

Jenny Olivers mamma

Vad skönt att det börjar gå på rätt håll

för honom,vilken styrka han har

Sebbe o jonte

Joe bror allt blir bra lovar dig du är allt för oss du vet vi alltid finns saknar dig hörs<333

Sebbe o jonte

Joe bror allt blir bra lovar dig du är allt för oss du vet vi alltid finns saknar dig hörs<333

emma björklund

jätteskönt o höra att allt blir som planerat!!

vi alla tänker på honom hela tiden, hoppas det fortsätter såhär!

johannes är ju en del av oss, utan honom inget vi.

saknar honom riktigt mycket, hälsa honom tillbaka! kommer att finnas här hela vägen , för honom. <3

Miia

Du är så himla stark joe! ;) <3



Du fixar detta.

All lycka till dig.



Kram Mia <3

Nikki

Joe!

Hoppas allt blir bra med dig <3

och att du kommer tillbacka snart..

Krya på dig Joe <3

mathilda

joe du är stark och du kommer klara detta hur fint som helst!! <3

krya på dej!!:)

Nikki <3

Men lilla gubben!

Försök att ta säckerheten i första han och inte slösa bort ditt liv på sjukhuset.

Jag vet att ingen av ni kunde hjälpa detta men jag vill inte att du skadar dig mer än va du redan har gjort.

Ett liv utan dig är inte ett liv längre :'((((

Men jag hoppas av hela mitt hjärta att du snart kommer tillbaka och att du är frisk igen.

Jag bryr mig inte om du har ett eller tre ben bara du är den Johannes jag känner så kvitar det mig.

Saknar dig till 1000% bror.