I´VE GOT AN TALKING ELEVATOR

Ja, tro det eller ej, min "nya" ombyggda hiss som de har hållt på med i 1½ vecka är klar. I fredags gjorde de sista finputsningen på den och jag gjorde premiärturen ihop med 2 andra av mina grannar. Lite impad blev jag - den talade ju! Hahaha! Precis som på sjukhuset! - Bottenvåning! Plan 2! Plan 5! Lite klaustrofobi får man dock om man skulle råka fastna i hissen och inte ha en mobiltelefon med sig. Enligt en kommande ny lag (EU) så ska ALLA hissar i Sverige förses med skjutdörrar så att man inte kan fastna med kroppsdelar under färden (ja, det har hänt). Nu ska ni få ta en provtur i min nya fina hiss (snacka om att inte ha något liv...hahaha) Men ärligt talat är jag lite glad över att de har byggt om vår fula gräsliga väsnande hiss som stannade i tid och otid. På sista tiden var det en del som fastnat i den. Var så god och häng med på en åktur!



    
Under ombyggnad   Sladdar etc. utanför min dörr

Nu finns den vanliga dörren där med den avlånga glasrutan kvar (se ovan) , men på insidan skjuts det fram två dörrar i metall från sidorna som möts vid stängning. 
2
Sanna

svar Kul att du tyckte till ang. mitt inlägg om Redbull! Om du inte redan har läst det tänkte jag tipsa om mitt uppföljande inlägg som är lite mer utvecklat...



http://saos.blogg.se/2009/august/mitt-redbullinlagg-pa-forstasidan.html



Ha det gott!

roger

Hej moster!Har du mycket tråkigt om dagarna? men hissen VA fin:)kram roger