DAGBOK OKTOBER 2006

ONSDAG 18 OKTOBER

Vilken rolig dag! Sååååå givande! Har mött så trevligt nytt folk idag... Imorse mötte jag min sons förra lärare som nu hade en stor bula på magen...jag blev så glad! Gratulerade till den kommande babyn! Hon formligen lyste av lycka...jag mindes själv min sista graviditet och hur bra jag mådde då (om jag ska jämför med när jag väntade min son som bara var rent katastrofalt när det begav sig) Tänk att det kan vara sån skillnad på graviditeter!

Jag satt sedan vid datorn och jobbade, därefter blev det lektioner i danska som blev så roliga så man fick skrattanfall stup i kvarten! Lunch hos syrran som bjöd på nybakat bröd...sen hade jag tre lektioner i Friskvård. Lite halvflummig lärare som kommer med nästan för goda råd ibland.Jag har lärt mig lite Tai Chi och Yoga och haft en massa olika övningar och avslappning.Det gäller ju att andas rätt.
Det är ju lite märkligt att det lärs ut olika tekniker på att andas rätt, t.ex har jag ju börjat med PowerPilates där det är en helt annan andningsteknik - där ska du inte andas med magen utan bara med bröstkorgen - magen skall dras in mot ryggen...i Yoga och Tai Chi är det tvärtom...där ska du andas djupt ända ner i magen...
Nu blir det till att ändra teknik igen och börja träna rätt...har ju fått det i uppgift att kunna till nästa vecka.
Nästa vecka slå jag även upp dörrarna till min Konstutställning!
Ska ha vernissage lördagen den 28 oktober... Det ska bli himla kul! Ligger bara efter i tidsschemat...hinner inte göra alla de där sakerna som jag hade tänkt...skulle behövt ha lite ledigt...




MÅNDAG 23 OKTOBER

I helgen blev det mycket film...där ibland:
X-MEN -The last stand
The perfect catch
ULTRAVIOLET
Lycky number slevin
Den som gav mest var nog The perfect catch... Natti!